וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הקרע עם טראמפ: באנון עוזב את אתר הימין הקיצוני ברייטברט

9.1.2018 / 23:26

יועצו הבכיר לשעבר של נשיא ארה"ב עוזב את האתר, שאליו חזר אחרי שהודח מהבית הלבן. זאת ברקע דבריו בספר על טראמפ, שמהם כבר הספיק לחזור. באנון מסר כי הוא "גאה במה שהשגנו". מנהל האתר: "נמשיך להיות אסירי תודה"

צילום:רויטרס, CNN עריכת וידאו:ניר חן

אחרי הקרע הפומבי בין באנון לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אתר הימין "ברייטברט" אישר הלילה (רביעי) כי היועץ הבכיר לשעבר בבית הלבן יפסיק לעמוד בראשותו. זאת, אחרי שבשבוע שעבר פורסם הספר "אש וזעם" שכלל התבטאויות קשות מצד באנון כלפי בני משפחתו של טראמפ, בהם דונלד טראמפ ג'וניור, איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר.

"לסטיב יש חלק חשוב במורשת שלנו, ותמיד נהיה אסירי תודה על תרומתו ועל הדברים שהוא סייע לנו להשיג", מסר מנהל האתר, לארי סולוב, בהצהרה שפורסמה באתר. באנון מסר הלילה כי "אני גאה לעמוד במה שהצוות ב'ברייטברט' הצליח להשיג בפרק זמן קצר כל כך. בנינו צוות חדשות ברמה עולמית".

לקריאה נוספת בנושא
באנון מתייצב לצד טראמפ: פגישת בנו עם הרוסים לא הייתה בוגדנית
הספר שניפץ את התכנית של "סטיב המרושל" - ואיחד את השורות סביב טראמפ

בנון וטראמפ בבית הלבן, בינואר. AP
סר חינו בעיני טראמפ. באנון/AP

באנון עמד בראש האתר בין השנים 2013 עד 2016, ובמהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית התמנה למנהל הקמפיין של טראמפ, כשסיכויו לנצח לא נראו גדולים. הוא הביא עמו את הגישה לפיה "צריך לתת לטראמפ להיות טראמפ", אחרי שקודמו בתפקיד, פול מנפורט, ניסה לשוות לטראמפ הופעה יותר נשיאותית. אחרי הניצחון בבחירות, ניתן לבאנון קרדיט רב על ההצלחה בקמפיין ויוחסה לו השפעה גדולה על הנשיא, עד כדי כך שהוא תואר בכמה כתבות פרופיל כמושך האמיתי בחוטים בבית הלבן.

בין היתר ניתן לו גם קרדיט על המדיניות של הנשיא בנוגע להסכמי סחר, לאי התערבות צבאית של ארצות הברית וכן למדיניות הגירה. הוא נחשב לסמן הימני בממשל, ומאחורי הקלעים נרשמו חיכוכים תכופים בינו לבין המחנה של קושנר, איוונקה טראמפ והיועץ לביטחון לאומי הרברט מקמסטר.

בשלב מסוים טראמפ החל לאבד את סבלנותו כלפי באנון, ובחודש אוגוסט הוא עזב את תפקידו כאסטרטג הראשי בבית הלבן. עוד באותו היום, הוא שב לנהל את ישיבת הערב באתר "ברייטברט". אלא שבשבוע שעבר הפכה המתיחות עם טראמפ לקרע של ממש. אחרי פרסום הדברים שאמר בספר, טראמפ התנער ממנו באופן פומבי, אמר כי הוא "איבד את דעתו" והחל לכנות אותו בטוויטר בכינוי "סטיב המרושל". טראמפ אמר גם כי באנון נהג להדליף על עצמו מידע לתקשורת כדי שזו תציג אותו כאדם חשוב יותר ממה שהוא באמת.

באנון ניסה לרכך את הרושם שנוצר בעקבות דבריו ופרסם הודעה שבה הביע חרטה על חלק מהדברים, אולם עבור נשיא כבר לא הייתה דרך חזרה. הדברים שיוחסו לבאנון גם סללו את דרכו החוצה מ"ברייטברט", מכיוון שהאתר נחשב לאתר המזוהה עם בסיס תומכיו של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully