וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני פקיעת האולטימטום: איראן נערכת לפרישת ארה"ב מהסכם הגרעין

8.1.2018 / 17:47

בטהראן הזהירו כי הם עלולים להפסיק את שיתוף הפעולה עם סבא"א אם וושינגטון לא תקיים את מחויבויותיה בהסכם. זאת לקראת ההכרעה הניצבת בפני טראמפ בסוף השבוע, אם להאריך את הקפאת הסנקציות או לחדשן

צילום: רויטרס

איראן הזהירה היום (שני) כי היא עשויה לשקול מחדש את שיתוף הפעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אם ארצות הברית לא תכבד את הסכם הגרעין שנחתם ב-2015.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יצטרך להכריע בסוף השבוע אם להמשיך בהקפאת הסנקציות על מגזר האנרגיה ברפובליקה האסלאמית, כפי שהוסכם בהסכם לצמצום תכנית הגרעין שלה. באוקטובר, טראמפ סירב לאשרר את ההסכם, על אף שסבא"א הודיעה כי איראן מקיימת את תנאיו.

"אם ארצות הברית לא תקיים את התחייבויותיה במסגרת ההסכם, הרפובליקה האסלאמית של איראן עשויה לנקוט צעדים שעלולים להשפיע על שיתוף הפעולה הנוכחי שלה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית", אמר ראש סוכנות הגרעין של איראן, עלי אכבר סאלחי, בשיחה שקיים עם יו"ר סבא"א, יוקיה אמאנו.

הסוכנות מפקחת על יישום ההסכם מצד טהראן, ותומכי ההסכם מתעקשים על כך שזאת הדרך הטובה ביותר למנוע ממנה לפתח נשק גרעיני. בטהראן מכחישים שיש בידיהם כוונה שכזו.

נשיא איראן חסן רוחאני בביקור בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר, ינואר 2015. AP
קידם את הסכם הגרעין. רוחאני בכור בבושהר/AP

דובר משרד החוץ של איראן ברהאם קאסמי אמר היום כי טהראן "לא תשפוט מראש את ההחלטה שאמריקה עשויה לקבל ב-13 בינואר", אבל הבהיר כי היא מוכנה לכל תוצאה אפשרית וכי "כל האפשרויות מונחות על השולחן". סגן שר החוץ, עבאס עראקצ'י, אמר כי על המעצמות להיות מוכנות לאפשרות של נסיגה אמריקנית מהסכם הגרעין.

"הקהילה הבינלאומית צריכה להיות מוכנה שארצות הברית תפרוש ממהסכם בימים הקרובים", צוטט עראקצ'י בסוכנות הידיעות אירנ"א. הוא הוסיף כי החלטה שכזו תשפיע על יציבות האזור, שהתערער בימים האחרונים בעקבות המחאה החריגה באיראן.

טראמפ עדיין שוקל אם ההסכם משרת את האינטרסים הביטחוניים האמריקניים, בעוד יתר המעצמות שחתמו עליו – צרפת, גרמניה, בריטניה, רוסיה וסין – תומכות בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על שינוי מדיניות מול איראן, 13 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
לא אשרר את ההסכם. טראמפ בנאום על איראן, אוקטובר/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully