וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חקירת טראמפ: "מגעים בין עורכי דינו לנציגי התובע המיוחד"

8.1.2018 / 16:47

ברשת NBC דווח כי הצדדים עורכים דיונים ראשוניים סביב הלוגיסטיקה של תשאול הנשיא במסגרת חקירת מעורבות רוסיה בבחירות, ואופיה – ייתכן שיציעו כי טראמפ ישיב לשאלות בכתב במקום מפגש פנים מול פנים

מגעים ראשוניים מתקיימים בין התובע המיוחד רוברט מולר לבין עורכי דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כדי שיוכל לתשאל אותו במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות – כך דיווחה היום (שני) רשת NBC. לפי שלושה גורמים המעורים בנושא, עורכי דינו של הנשיא נפגשו עם נציגיו של מולר כדי לדון בלוגיסטיקה של כל ריאיון שכזה ובאופיו, כולל אפשרות של תגובה בכתב במקום מפגש רשמי פנים מול פנים.

מולר חוקר אם רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות בנובמבר 2016 ואם היה זה בשיתוף פעולה עם אנשי הקמפיין של טראמפ. סוכנויות המודיעין האמריקניות קבעו כי מוסקבה התערבה במטרה לעזור לטראמפ, אך במוסקבה דחו זאת והנשיא אמר כי לא הייתה שום קנוניה עם הרוסים.

ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, 2013. רויטרס
הגיש ארבעה כתבי אישום עד כה. מולר/רויטרס

הסנאטור הדמוקרטי ריצ'רד בלומנטל אמר לרשת MSNBC כי הוא סבור שמולר ירצה לשוחח עם טראמפ פנים מול פנים. "הוא יתשאל את הנשיא פנים מול פנים, זאת הערכתי", אמר הסנאטור, חבר ועדת המשפט של הסנאט, שעורכת חקירה משלה בנושא.

החקירה של מולר הניבה עד כה ארבעה כתבי אישום – שניים נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פליין והיועץ לשעבר ג'ורג' פפדופולוס, שהודו במתן עדות שקר ל-FBI במהלך החקירה. השניים הנוספים, מנהל הקמפיין לשעבר פול מנפורט ושותפו העסקי ריצ'רד גייטס, הואשמו אף הם אך הכחישו את המיוחס להם. מנפורט אף הגיש תביעה נגד מולר בשבוע שעבר, בטענה שהוא חרג מסמכויותיו.

עורכי דינו של טראמפ ודובר לשכתו של התובע המיוחד טרם הגיבו בנושא.

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 7 בינואר 2018. רויטרס
טוען כי הוא אינו תחת חקירה. טראמפ/רויטרס

טראמפ טען כמה וכמה פעמים כי הוא אינו נתון לחקירה. ביום שבת אמר כי הוא יסכים לשוחח עם אנשיו של מולר אם יידרש לכך והגן על עבודת הצוות המשפטי שלו. "לא הייתה שום קנוניה, לא היה שום פשע", אמר לכתבים בזמן שהותו בקמפ דייוויד, מרילנד. "בתיאוריה, כל אחד אומר לי שאני לא נמצא תחת חקירה. היינו מאוד פתוחים, היינו יכולים להיות מאוד סגורים וזה היה נמשך שנים. אבל אתם יודעים, אם לא עשית שום דבר רע, עדיף להיות פתוח ולגמור עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully