וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להילחם ב"פלישת המערב": איראן אוסרת לימוד אנגלית בבתי ספר

7.1.2018 / 18:17

בכיר במשרד החינוך הודיע כי לימודי השפה בבתי הספר היסודיים הם בניגוד לחוק ולתקנות, וכי ייתכן שגם לימודיה הפרטיים ייאסרו. הוא לא קישר זאת ישירות למחאה, אך משמרות המהפכה טוענים כי היא תודלקה על ידי "אויבי" המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

איראן תאסור על לימוד השפה אנגלית בבתי הספר היסודיים – כך אמר אתמול (שבת) גורם בכיר במשרד החינוך. זאת אחרי שההנהגה הדתית במדינה הזהירה כי לימוד מוקדם של השפה פותח את הדרך ל"פלישה תרבותית" של המערב. על אף שבהודעה לא הוזכר קשר למחאות נגד הממסד ונגד הממשלה, משמרות המהפכה אמרו היום כי המהומות תודלקו גם על ידי "אויביה הזרים" של המדינה.

"לימודי אנגלית בבתי הספר הממשלתיים והלא ממשלתיים כחלק מתכנית הלימוד אינם עולים בקנה אחד עם החוק ועם התקנות", אמר מהדי נביד-אדהם, ראש המועצה הגבוהה לחינוך, בריאיון לטלוויזיה הממלכתית. "זאת כחלק מההנחה שבבתי הספר היסודיים מונחים היסודות של התרבות האיראנית". הוא הוסיף כי גם שיעורי אנגלית שאינם חלק מתכנית הלימודים עלולים להיאסר.

ילדים במזרקה בפארק בטהראן, איראן, 2011. AP
רבים לומדים אנגלית במוסדות פרטיים. ילדים במזרקה בטהראן/AP

לימודי אנגלית באיראן מתחילים בדרך כלל בחטיבות הביניים, בגיל 12 עד 14, אך כמה בתי ספר יסודיים פרטיים עורכים אף הם שיעורי אנגלית. חלק מהילדים משתתפים גם בשיעורים של מוסדות פרטיים בתום יום הלימודים, וילדים רבים ממשפחות מבוססות הלומדים בבתי ספר פרטיים לומדים אנגלית לאורך כל שנות הלימודים שלהם.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי זעם על כך ש"לימוד השפה האנגלית מתפשט לבתי הספר היסודיים", בנאום שנשא בפני מורים ב-2016. "אין זה אומר שישנה התנגדות ללימודי שפה זרה, אבל כאן מדובר בקידום תרבות זרה במדינה ובקרב ילדים, נערים וצעירים", אמר אז חמינאי.

עוד טען אז המנהיג העליון כי "הוגי דעות מערביים אומרים כי במקום התפשטות קולוניאליסטית, הדרך הטובה ביותר והזולה ביותר היא החדרת רעיונות ותרבות אל הדור הצעיר של המדינות השונות".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
המנהיג העליון של איראן חמינאי, דצמבר 2017. AP
מזהיר מפני חדירת תרבות זרה לאיראן. חמינאי/AP

לפחות 22 איש נהרגו ויותר מאלף נעצרו במהלך ההפגנות, שהחלו בחודש שעבר והתפשטו ליותר מ-80 ערים ועיירות, כשאלפי צעירים ואנשי מעמד הפועלים הביעו את זעמם על השחיתות, על האבטלה ועל המצב הכלכלי המתדרדר.

הקטע שבו שודרה ההכרזה של בכיר משרד החינוך שותף ברשתות החברתיות במהלך היום, כשרבים לעגו לכך וכינו זאת "סינון אנגלית", כשהם מקשרים זאת לחסימת האפליקציות הפופולריות טלגרם במהלך ההפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully