וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונר"א מזהירה: "קיצוץ בתקציב ייצור קטסטרופה כלכלית בעזה"

8.1.2018 / 0:52

דובר הארגון אמר בריאיון למהדורה של וואלה! NEWS כי אם יקוצץ עוד כסף מהסוכנות העוסקת במשבר ההומניטרי בעזה, "זה יפגע בשלום האנשים ואולי אף ביציבות האזור". לדבריו, "סומכים עלינו ב-100%. אין אלטרנטיבה"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

"אם העבודה שלנו לא תושלם בגלל מחסור בכסף, נלך לקטסטרופה בעזה. אנשים סומכים עלינו ב-100%, אין אלטרנטיבה" – כך אמר אתמול (ראשון) דובר אונר"א, עדנאן אבו חסנה, בריאיון למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS בצל הדיווחים על קיצוץ תקציב ארצות הברית לסוכנות. "אנחנו לא רק נותנים לאנשים אוכל, אלא גם תקווה שיש פתרון מדיני. שאולי עוד שנה-שנתיים, עוד כמה חודשים, המצב יהיה יותר טוב. אנחנו שליחים של הקהילה הבינלאומית שאומרים לאנשים פה בעזה: 'תחכו, אנחנו נעשה הכול'".

לדבריו, "עד עכשיו לא קיבלנו הודעה מהממשל האמריקני על קיצוצים. ראינו רק דיבורים בתקשורת הישראלית, ברויטרס פה ושם. אף גורם רשמי מהממשל האמריקני לא אמר לנו בצורה רשמית שהם יקצצו את הכסף". כעת, לדבריו, אם יקוצץ נתח נוסף מהתקציב המהלך יסכן את עבודת הסוכנות ולפיכך את האוכלוסייה בעזה. "בישראל ובארצות הברית יודעים שאנחנו אלמנט של יציבות, של שלום באזור. זה יפגע בשלום האנשים בעזה, אולי יפגע ביציבות האזור כולו".

ילד מביט מחלון בית ברצועת עזה, ינואר 2018. רויטרס
רצועת עזה, השבוע/רויטרס

אונר"א היא גורם הסיוע המרכזי ברצועת עזה, הנתונה למשבר כלכלי והומניטרי בשנים האחרונות. "אנחנו מסייעים ל-80% מהאוכלוסייה, נותנים ליותר ממיליון איש מזון ואוכל. יש לנו יותר מ-270 אלף תלמידים בבתי הספר שלנו, יש לנו 23 מרפאות בכל רחבי עזה. מיליוני עזתים יגיעו למרפאות שלנו בכל חודש. אנחנו בעזה הכתובת הראשית כשאין ממשל פלסטיני בגלל הפילוג", הסביר אבו חסנה. כמו כן, הוסיף כי הסוכנות מהווה מקום תעסוקה ל-20 אלף פלסטינים לפחות.

ואולם, אונר"א אינה חף מביקורת. לאורך השנים אירעו כמה תקריות שבהן אותרו מחסני נשק בבתי הספר של הסוכנות או משגרי רקטות בסמוך להם, אך אבו חסנה לא מתכחש לדברים האלה ומתנער מהם. "כמה תקריות היו ב-50 שנה? ארבע? חמש? אנחנו מטפלים בכל הדברים האלה, חוקרים ולא נותנים לאף אחד לפגוע בניטרליות שלנו. מתאם הפעולות בשטחים יודע, צה"ל וכולם יודעים מה אנחנו עושים פה. אנחנו הולכים על פי החוק הבינלאומי. אם יש תקרית פה ושם אנחנו נטפל מיד ונסביר לצה"ל ולגורמי הביטחון הישראלים שאומרים שאנחנו עושים עבודה נכונה".

(עדכון ראשון: 22:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רצועת עזה, ינואר 2018. רויטרס
רצועת עזה, ינואר 2018/רויטרס
רצועת עזה, ינואר 2018. רויטרס
רצועת עזה, ינואר 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully