וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מכחישה את הדיווח על ירושלים: "הדלפות של אישיות נסתרת"

הרשות הכללית למידע דחתה את הציטוטים שפורסמו בניו יורק טיימס, ולפיהם קצין מודיעין תדרך מנחי תכניות אירוח שלא לתקוף את ההכרה של טראמפ. עוד נמסר כי אין הוכחה לכך שהקצין הזה אכן עובד במודיעין

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: האו"ם מצביע בעד גינוי להכרה האמריקנית בירושלים)

מצרים הכחישה היום (ראשון) את הדיווח ששממנו עלה כי היא אינה מתנגדת להחלטת ארצות הברית להכיר בירושלים כבירת ישראל. הרשות הכללית למידע, הכפופה לנשיאות המצרית, מסרה כי אין להסיק מסקנות על עמדותיה של קהיר בסוגיות בינלאומיות על בסיס "הדלפות של אישיות נסתרת".

לפי הדיווח שפורסם אתמול בניו יורק טיימס, קצין מודיעין הפציר בארבעה מנחי תכניות אירוח שלא יתקפו את ההחלטה של דונלד טראמפ, מאחר שאין זה באינטרסים של מצרים. בקהיר אמרו כי אין הוכחה לכך שהקצין - אשרף אל-חולי שמו - אכן עובד במודיעין המצרי.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: מצרים קראה לקבל את הכרת טראמפ בירושלים כבירה
ירדן: ההחלטות של ישראל על ירושלים והשטחים בטלות בחוק הבינלאומי

מחממים יחסים: טראמפ מקבל את נשיא מצרים א-סיסי בבית הלבן. רויטרס
טראמפ סיסי/רויטרס

לפי הדיווח בניו יורק טיימס, הקצין אמר כי "כמו כל מדינות ערב, מצרים גינתה את ההכרזה באופן פומבי, אך סכסוך עם ישראל על הנושא הוא לא חלק מהאינטרסים שלנו". בהקלטות התדרוך נשמע הקצין אומר כי על הפלסטינים לקבל את רמאללה כבירתם. "כיצד ירושלים שונה מרמאללה?", שאל. חלק מהנוכחים בתדרוך הסכימו עם דבריו לפי הדיווח.

מצרים הייתה ממובילות המחאה נגד הצהרתו של טראמפ, ואף ניסתה למנוע אותה מבעוד מועד. כמה ימים אחרי הנאום שבו טראמפ הצהיר על הכרה בירושלים כבירת ישראל, מצרים היא זו שיזמה את ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם לפיה יש לבטל כל החלטה בנושא מעמדה של ירושלים הסותרת החלטות קודמות בעניינה.

ההחלטה עברה פה אחד בקרב 14 החברות, אך נפלה בעקבות הטלת וטו אמריקני. בהמשך, הצעת החלטה של תימן וטורקיה הובאה להצבעה בעצרת הכללית של האו"ם, ושם עברה ברוב של 128 מדינות מול 9 מתנגדות ו-35 נמנעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully