וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון אחרון למנוע בחירות חוזרות: מרקל ויריבה פתחו בשיחות

7.1.2018 / 17:30

הקנצלרית אמרה כי היא "אופטימית" עם תחילת הדיונים עם הסוציאל-דמוקרטים, במטרה להגיע להבנות על הקמת ממשלה אחרי שלושה חודשים של קיפאון פוליטי. אם ייכשלו המגעים, עלולה גרמניה ללכת לקלפיות פעם נוספת

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום (ראשון) כי היא "אופטימית" מתחילת השיחות עם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שמנהיגה מרטין שולץ הבהיר כי הוא לא יציב קווים אדומים בתחילת הדיונים. הפערים בין הצדדים נוגעים לסוגיות ההגירה, המס והאיחוד האירופי.

גוש המפלגות השמרניות שבראשות מרקל והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית הקציבו חמישה ימים לשיחות, שבמהלכן יבחנו אם הן יכולות למצוא מספיק מכנה משותף כדי להקים מחדש את "הקואליציה הגדולה", ששלטה בגרמניה בארבע השנים האחרונות.

הורסט סיהופר, מנהיג מפלגת האיחוד הסוציאלי-הנוצרי – מפלגת האחות הבווארית של הנוצרים דמוקרטים של מרקל – אמר כי הוא מגיע לשיחות עם "מוטיבציה גבוהה" וכי המפלגות צריכות להגיע להסכם.

קנצלרית גרמניה מרקל עם תחילת השיחות להרכבת קואליציה, 7 בינואר 2017. רויטרס
נחלשה בבחירות הקודמות. מרקל מגיעה למטה הסוציאל-דמוקרטים, היום/רויטרס

הדיונים עם הסוציאל-דמוקרטים הם ההימור הטוב ביותר של מרקל ליצור ממשלה יציבה בכלכלה הגדולה ביותר באירופה ולהאריך את שלטונה בן 12 השנים. זאת אחרי שניסיונה להקים ממשלה עם שתי מפלגות קטנות נכשל בשנה שעברה.

עם הגעתה למטה המפלגה, יותר משלושה חודשים אחרי הבחירות, אמרה מרקל כי לצדדים יש הרבה עבודה בימים הקרובים, אך הוסיפה כי יש בכוונתה לפתור זאת במהירות: "אני חושבת שזה יכול להצליח".

הסוציאל-דמוקרטים, שהודיעו כי יישארו באופוזיציה אחרי שקיבלו את התוצאות הגרועות ביותר שלהם מאז 1933, חזרו בהם כשנשיא גרמניה התערב במשבר הפוליטי. עם זאת, מפלגת השמאל-מרכז, שבשורותיה רבים עדיין מתנגדים לחבירה מחודשת לשמרנים של מרקל, מפגינה שרירים.

שולץ אמר כי בעוד שתוצאות השיחות אינן ברורות, מפלגתו נכנסת אליהן עם ראש פתוח. "לא נציב קווים אדומים, אלא נפעל למען הכנסת כמה שיותר עקרונות אדומים", אמר ביחס לצבע מפלגתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מרטין שולץ מנהיג הסוציאל דמוקרטים מחכה לתוצאות הבחירות בגרמניה 24 בספטמבר 2017. רויטרס
לא מציב קווים אדומים. מנהיג הסוציאל-דמוקרטים שולץ/רויטרס

ביום שישי אמורה להכריע הנהגת המפלגה אם לפתוח בשיחות קואליציה רשמיות ואז תעבור ההחלטה לקונגרס של המפלגה, שיתקיים ב-21 בינואר.

מתנגדי המהלך חוששים ששחזור ה"קואליציה הגדולה" יחזק את מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (Afd), שלקחה קולות משתי המפגות במהלך הבחירות האחרונות, ויהפוך אותה למפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר. היא סיימה במקום השלישי, אחרי הסוציאל-דמוקרטים והשמרנים.

לפי סקר שפרסמה רשת ARD, יותר ממחצית מהמצביעים - 52% - מתנגדים לקואליציה זו, בעוד 45% מהם תומכים בה. עם ייכשלו השיחות בין הצדדים, עשויה גרמניה ללכת לבחירות חוזרות או להקים ממשלת מיעוט בראשות מרקל - לראשונה מאז תום מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully