וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "חמאס מוכן למסור את הנשק לאש"ף אם יצטרף לארגון"

5.1.2018 / 11:00

העיתון אל-חיאת מדווח על צעד, שאם יתברר כנכון, יהווה תקדים היסטורי. לפי הדיווח, חמאס מתכנן גם לשלוח משלחת ייצוגית לכינוס המועצה המרכזית של אש"ף בעוד שבוע וחצי, לראשונה בתולדותיו. גורם בכיר בחמאס הכחיש בשיחה עם וואלה! NEWS את הדיווח

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

חמאס הודיע ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי הוא מוכן למסור את נשקו לידי אש"ף, אם חמאס יצטרף לארגון - כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון אל-חיאת היוצא לאור בלונדון. אתמול דווח כי חמאס ישתתף בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף, שיתקיים בעוד כשבוע וחצי. גורם בכיר בחמאס הכחיש בשיחה עם וואלה! NEWS את הדיווח.

ב-14 בינואר תתכנס המועצה המרכזית של אש"ף המהווה מעין פרלמנט של הארגון. אש"ף שהוקם ב-1964 מהווה את מסגרת הגג של שלל הארגונים הפלסטיניים הלאומיים אולם אינו כולל את התנועות הדתיות, חמאס והג'יהאד האסלאמי. בעקבות פניית צמרת אש"ף אל נציגי חמאס והג'יהאד להצטרף אל כינוס המועצה הודיעו דוברי הארגונים האסלאמיסטיים כי הם שוקלים זאת בחיוב. בדיווח באל-חיאת נמסר כי חמאס מתכנן לשלוח משלחת ייצוגית מטעמו בפעם הראשונה בתולדותיו.

פעילי חמאס ברצועת עזה, אוגוסט 2017. רויטרס
יתפרקו מנשקם? אנשי חמאס בעזה/רויטרס

אם הדיווח באל-חיאת אכן נכון וחמאס אכן עדכן את הרשות שהוא מוכן למסור את נשקו לאחריות אש"ף, הרי שמדובר בתקדים היסטורי. חמאס לא הסתיר בעבר את כוונתו להשתלב במוסדות אש"ף ואף להשתתף בבחירות למוסדות הארגון (אש"ף) כדי להשתלט עליו באופן דמוקרטי.

הדיווח סותר דברים שאמר בימים האחרונים סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-ערורי, שבריאיון לאל-ג'זירה הסביר כי אין בכוונת חמאס למסר את נשקו ואפילו לא להפקידו במשמורת משותפת עם אש"ף או הרשות. אולם ייתכן כי מדובר במאבקי כוחות בין אל-ערורי היושב בחו"ל לבין צמרת חמאס בעזה, שנראה כי הדליפה את הידיעה לעיתון אל-חיאת. הדיווח פורסם בידי שני כתבי העיתון, אחד מעזה והשני יושב ברמאללה, שמצטטים גורמים בחמאס. הגורמים אף ציינו כי המסר הזה עבר ליו"ר הרשות אבו מאזן לפני זמן מה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בביקור בירדן. רויטרס
לפי גורמים במחאס, המסר עבר אליו לפני זמן מה. אבו מאזן/רויטרס

ביום שלישי דווח כי חמאס העביר מסר לישראל והזהיר מפני "השלכות חמורות" להמשך המצב הנוכחי ברצועת עזה. זאת ברקע המתיחות בדרום בשבועות האחרונים. לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים פלסטיניים, חמאס העביר בשבוע שעבר דרך גורם בינלאומי איגרת לישראל ובה הזהיר מפני הניסיונות להכשיל את הפיוס עם פתח, מהמשך המצור על עזה, מהסלמה צבאית או ממבצע חדש.

על פי הדיווח, חמאס הטיל את האחריות המלאה להידרדרות המצב על ישראל. עוד דווח כי בחמאס הזהירו כי אם ישראל תמשיך במדיניות הנוכחית שלה, המצב בעזה "יתפוצץ". הגרומים הפלסטיניים דיווחו עוד כי בכירים בחמאס הקימו גוף לקידום "האינתיפאדה לשחרור ירושלים", בעקבות ההכרה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעיר כבירת ירושלים. ההחלטה הובילה להחרפה במצב באזור, ויותר מעשרה פלסטינים נהרגו ב"ימי זעם" ברצועה ובגדה במהלך הפגנות מחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully