וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב ליצמן: יאיר לפיד? הוא צבוע, לא יכול לנהל את המדינה

4.1.2018 / 17:00

בריאיון לתוכנית וואלה! TALK עם יעקב אילון מבהיר הח"כ מיהדות התורה שאם לא יעמדו עם מפלגתו בסיכום לגבי חוק המרכולים הוא "יהפוך עולמות", ותוקף בחריפות את היריב הנצחי מיש עתיד: "אין לו שום דבר, איך הוא יכול להיות ראש ממשלה?"

צילום סטילס: ראובן קסטרו עורכת וידאו: נועה לוי

יציבות הקואליציה, סערת חוק המרכולים, המשבר עם יהדות ארצות הברית והיריבות עם יאיר לפיד - ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה התארח בתכנית וואלה! TALK עם יעקב אילון והתייחס לשלל הסוגיות הבוערות על סדר היום הציבורי והפוליטי, שבכל אחת מהן הוא שיחק תפקיד מרכזי.

יש דיבור אפילו מתוך הליכוד, השותפה הגדולה שלכם בקואליציה על כך שצריך אולי להרפות בכמה מקומות. נגיד לפתוח בשבת בתחנות דלק. אפשר?

לבוא להגיד שבעיר מסוימת לא חלה השבת, זה בטח לא בסדר, לא יכול להיות דבר כזה.

למשל לא אמרת אילת, אז יש כאלו שאומרים

יש כאלו, אז אנחנו מתנגדים. לא יכול להיות שיחריגו עיר מסוימת. אני חוזר על הדברים, יש סטטוס קוו. למשל אנחנו לא מדברים על חיפה. למה? כי חיפה היה בסטטוס קוו שפתוח בשבת. אז אנחנו לא מדברים על חיפה, ואף אחד לא מדבר על חיפה.

סטטוס קוו זו הבטחה של פוליטיקאי, קראו לו בן גוריון, לפני 70 שנה. למה זה רלוונטי? מה קדוש בזה?

הסטטוס קוו זה גם פוליטיקאים של לפני שנתיים שחותמים איתך הסכם. אם אתה חותם עם מישהו הסכם על דירה שלך, אתה מוותר כל כך מהר על ההסכם?

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון והרב יעקב ליצמן. ראובן קסטרו
ליצמן באולפן וואלה! TALK/ראובן קסטרו

אף אחד לא יודע מה זה סטטוס קוו. כל אחד יש לו סטטוס קוו של עצמו.

הסטטוס קוו שאני חתמתי מונח על שולחן הכנסת ביום שהממשלה התמנתה. גם אני חתום, גם ראש הממשלה חתום על זה, גם השר כחלון, גם השר אביגדור ליברמן. אז יש סטטוס קוו, וזה לא לפני מאה שנים, או חמישים שנה, זה לפני שנתיים וחצי.

כתוב שכל העסקים יהיו סגורים בשבת?

כתוב. מה שסגור - אז סגור.

מה קורה פוליטית, אם לא מצליחים להעביר את החוק הזה של המרכולים?

תן לי להרגיע אתכם, החוק הזה יעבור ביום שני, בעזרת השם יהיה רוב. לא תהיה שום בעיה, אני לא צופה שום בעיה.

יש בעיות גדולות בינתיים

הלכת למישהו, קנית בית עשית חוזה. מה אתה עושה אם הוא לא מקיים את החוזה? אתה הופך עולמות, עושה את הכול. גם אני אעשה את הכול. אהפוך עולמות אם לא יקיימו איתי את ההסכם שחתום ראש ממשלה, שר האוצר וכל השרים האחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
לפיד במליאה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

יאיר לפיד

יאיר לפיד, כן.

מה איתו?

הוא לא שרת בצבא, הוא לא למד, אין לו בגרות, אז איך הוא יכול להיות ראש ממשלה? לכן הגשתי הצעת חוק שרק מי שלומד, לא רק עליו, גם עליי. אני לא יכול להיות ראש ממשלה. יתחילו להגיד לי טנקים ועזה, אני מבין בזה? לא. הוא גם לא מבין בזה. הוא לא שירת, הוא היה כתב במחנה, ואני כתב במודיע.

אתם לא תומכים בלי מודל ליבה, בטח לא בשירות צבאי, אז עכשיו אתה בא ואומר שזה הכלל?

אבל הוא כן תמך ליבה. הוא הטיף לי במשך שנתיים שאני לא לומד ליבה. מה שמתברר שהוא גם לא למד ליבה. אין לו השכלה, אין לו שום דבר, אין לו תארים, איך הוא יכול לנהל את המדינה? למה הוא צריך להיות ראש ממשלה? הוא העביר נוהל שכל דירקטור, צריך להיות עם תארים. למה ראש ממשלה לא צריך להיות עם תארים? מה ההבדל? דירקטור בחברה כן וראש ממשלה לא? איך יכול להיות? האם זו לא צביעות?

יש שר ביטחון שמבין בענייני צבא, ויש שר אוצר שאולי מבין בענייני כלכלה, ראש הממשלה צריך להיות איש צבא?

כן. ההבדל עצום. לא שרופא צריך להיות שר הבריאות, זה משהו אחר, שר זה משהו אחר. ראש הממשלה הוא זה שמכריע בקדנציה שלו. כמעט בכל קדנציה, תבדוק אותי, הייתה מלחמה בכל קדנציה של ראש ממשלה. הוא המילה אחרונה בכלכלה, הוא המילה האחרונה במלחמה, בביטחון. הוא בהחלט צריך להיות עם תארים.

באיזה רמה של ניסיון צבאי צריך להיות ראש ממשלה?

שירות קרבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully