וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפרנס היחיד שנקבר באסון החניון: האלמנה תובעת 2 מיליון מדניה סיבוס

4.1.2018 / 16:14

אולג יעקובוב היה מארבעת ההרוגים שנהרגו באסון חניון הברזל בסוף 2016. אלמנתו, שמגדלת כעת את בנה החוסה לבד, החליטה לתבוע את החברה בגין רשלנות שהביאה למותו של בעלה. "לפני שנהרג תמיד היה מדבר על מה שעלול לקרות לו. הוא הרגיש"

עריכה: יאיר דניאל

אלמנתו של אולג יעקובוב, שנהרג בקריסת החניון שנבנה על ידי דניה סיבוס בספטמבר 2016, תובעת את חברת "דניה סיבוס" בכשניים וחצי מיליון שקל. בתביעה, טוענת גלינה יעקובוב לרשלנות שהביאה למותו של בן זוגה ותובעת גם את מעסיקו הישיר שמנע ממנו פיצויי פיטורים והפרשות לפנסיה לאורך תקופת ההעסקה, בעלות של יותר מחצי מיליון שקלים. דניה סיבוס הייתה החברה הקבלנית שהייתה אמונה על בניית חניון הברזל בצפון תל אביב, שקרס וקבר תחתיו שישה בני אדם שנהרגו ועשרות פצועים. אולג יעקובוב היה מפרנס יחד לזוגתו גלינה ולבנו החוסה שנמצא במצב סיעודי.

על פי כתב התביעה, דניה סיבוס הכינה תכנית לקויה ופגומה לבניית החניון ולא בדקה אותה טרם ביצועה, ולא אבחנה תקלות או פגמים בתכנון הבנייה של החניון. על פי מידע שהגיע לתובעת, דניה סיבוס אישרה את תכנית הבנייה של החניון על אף שנפל בה כשל תכנוני והנדסי. עוד היא טוענת כי החברה התרשלה בבחירת קבלני המשנה והעסיקה קבלני משנה בלתי מיומנים ובלתי מנוסים, לא שמרה על כללי הבטיחות הנדרשים באתר הבנייה, הנהיגה שיטות עבודה מסוכנות ולא בטיחותיות והתעלמה מהתראות העובדים על תחושת רעידות באתר הבנייה.

אולג יעקובוב עבד כמסגר ומתקין מוצרי ברזל באתר הבנייה אצל חברת קבלן משנה שעבדה עבור דניה סיבוס באתר הבנייה, יעקובוב לא התעתד לפרוש לפנסיה גם עם הגיעו לגיל פרישה ותכנן להמשיך ולעבוד בהיקף משרה מלאה עד גיל 75 לפחות. אשתו תובעת את החברה על הוצאות קבורה מצבה ולוויה, הפסדי תמיכה ושכר לעבר מיום התאונה ועד ליום הגשת התביעה על פי השנים האבודות ואובדן שירותי בעל ואב. כמו כן היא תובעת עבור נזקים נוספים הנאמדים בכשני מיליון שקלים.

: צוותי חילוץ בקריסת החניון ברמת החייל בתל אביב 09 ספטמבר 2016. מור שאולי
צוותי החילוץ בחניון, 2016/מור שאולי
צוותי חילוץ בזירת קריסת החניון ברמת החייל. תל אביב, 5 בספטמבר 2016. מגד גוזני
הבור שנפער עם קריסת החניון, ספטמבר 2016/מגד גוזני

"היינו ביחד 32 שנה", סיפרה לוואלה! NEWS. אולג ביקש לאמץ את בנה מנישואיה הקודמים, אך בטרם התהליך הושלם הוא נהרג. כעת, משרד הפנים לא מכיר בו כאזרח. לאולג ילד בשם דניס, המרותק למיטה במרכז השיקום רעות בתל אביב. "עשר שנים חיינו בלי חתונה, אחרי זה הוא אמר שצריך להתחתן ולחיות לפי החוק", היא סיפרה. "חיינו ביחד 32 שנים, הוא היה אדם מצוין, היה עוזר לכולם, לשכנים, לחברים, כולם אהבו אותו, אומרים שגם שם למעלה צריכים אנשים טובים".

לדבריה, עקב ריבוי התאונות והפגיעות של פועלים, אולג הרגיש שמשהו לא טוב הולך לקרות לו. "בזמן האחרון לפני שנהרג, היו אצלו בעבודה כל הזמן טראומות ותאונות, הוא כל הזמן הרגיש ואמר 'ברוך ה' שהבן שלך אנטון עלה לישראל, לעזור לנו שאנחנו עכשיו כבר בגיל פנסיה, שאם משהו יקרה לי, את לא תישארי פה לבד'. הוא כל הזמן היה אומר את זה. אמרתי לו, 'למה אתה אומר את זה? אנחנו מתים ביחד'. לא רציתי לחשוב על זה ככה, הוא כאילו הרגיש שהולך לקרות לו משהו".

עוד סיפרה כי "תמיד היה קורה שם איזה משהו. לא רציתי שהוא יעבוד ככה קשה, אני ביקשתי ממנו שאולי יעבוד בבית חולים, איפה שדניס שלנו נמצא, לא במקום שקר או במקום שחם. כמה ביקשתי ממנו שיעבוד בעבודה אחרת".

שנה אחריי: אלמנתו של ההרוג בקריסת החניון ברמת החייל הגישה תביעה (לאייטם של דנה ירקצי). באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
גלינה ואולג/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה
עורכת דין ליטל ביבר חייקין. באדיבות המצולמים
עו"ד ביבר חייקין/באדיבות המצולמים

עו"ד ליטל ביבר חייקין, שהגישה את התביעה בשם משפחת יעקובוב, סיפרה כי "מדובר בתביעה שעניינה בתאונה טרגית, שבה קופחו חייו של המנוח כתוצאה מרשלנות פושעת של דניה סיבוס ומי מטעמה. דניה סיבוס ומי מטעמה תצטרך לשאת באחריות על הנזקים העצומים שנגרמו ונגרמים לבני משפחתו של המנוח. מדובר במקרה מחריד במיוחד לנוכח העובדה כי המנוח היה, למעשה, המפרנס העיקרי של משפחה הנתונה בקשיים מרובים - ולא רק כלכליים. בנו של המנוח הינו חסוי במצב סיעודי. אינו מתפקד ואינו מתקשר עם הסביבה. בעודו בחיים היה המנוח אפוטרופסו והקדיש לו את זמנו וכל משאביו בדאגה אינסופית".

זאת התביעה השנייה שמגישה משפחה נגד דניה סיבוס בגין מות קרובם באסון חניון הברזל. בחודש שעבר נחשף בוואלה חדשות כי חברת הביטוח של דניה סיבוס, "מגדל", מתנערת מכל אחריות לאסון וטוענת כי מדובר בתאונת דרכים בגלל רכב כבד שהיה על גג החניון והוביל לקריסתו - ובכך הם דוחים כל טענה לתביעה.

במקביל גילתה האלמנה כי במשך שנים נמנעו מבעלה זכויות סוציאליות מהחברה הקבלנית שהעסיקה אותו כמו הפרשה לפנסיה, פיצויי פיטורין, קרן השתלמות ועוד. לפיכך, הגישה תביעה על הפרת זכויות של המעסיק קדמי מתכת וקבלנות בע"מ שלא שמנע מאולג יעקובוב לאורך כל תקופת עבודתו את זכויותיו כמו גמול עבודה ושעות נוספות והפרשה לפנסיה, שכעת, עם מותו, סכומים אלה נמנעים מאלמנתו. נוסף לכך, לא שולמו לאלמנה עם מותו פיצויי פיטורין שמגיעים לה במקרה של פטירה וחופשה שנתית, קרן השתלמות ועוד. בכתב ההגנה שהגישה החברה הקבלנית המשנית קדמי מתכנת וקבלנות מכחישים מכל וכל את המיוחס להם וטוענים כי אין שמץ של אמת בתביעה.

עו"ד עדי ביבר לקואה המייצגת את המשפחה בתביעה על הפרת זכויות העבודה מסרה כי "מדובר בתביעה נגד מעסיקתו של המנוח במועד התאונה. לאסון המיותר כל כך נוסף עוד פן טרגי שיכול היה להימנע. המעסיקה שללה את זכויות המנוח והפרה אותן הפרה בוטה וחמורה. בתוך כך, לא הפרישה המעסיקה עבור המנוח הפרשות כלשהן לקרן פנסיה וגרמה בכך נזקים אדירים לאלמנתו, אשר נותרה ללא פנסיית שאירים, נזק הנאמד בלמעלה מחצי מליון שקלים. מקרה זה שב וממחיש את החשיבות המכרעת של ביצוע הפרשות פנסיוניות עבור עובד במועדים על פי דין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully