וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בפלסטיני קטוע הרגליים בעזה: מצ"ח חוקרת את נסיבות המוות

4.1.2018 / 8:41

המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת מותו של אברהים אבו תוריא, המפגין שנורה בראשו למוות בעודו מפגין כשהוא בכסא הגלגלים לפני כחודש. "בין היתר, ייבחן מידע שהתקבל מגופים הפועלים ברצועה"

צילום: רויטרס

המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה בחקירת נסיבות מותו של אברהים אבו תוריא, הפלסטיני קטוע הרגליים שנורה בהפרות סדר בעזה בחודש שעבר. מצה"ל נמסר כי מהתחקיר המבצעי שנערך עלה כי כוחות צה"ל שהתמודדו עם הפרת הסדר לא ביצעו ירי חי שכוון לעברו, אך מהתחקיר לא עלה מידע המאפשר לקבוע האם הוא נפגע במהלך הפרת הסדר, לרבות מאמצעי פיזור ההפגנות, ומה גרם למותו.

"כדי למצות את הבדיקה, ובין היתר לבחון מידע שהתקבל מגופים הפועלים ברצועת עזה, הוחלט כי נסיבות מותו ייבחנו גם במסגרת חקירת מצ"ח", נמסר הבוקר (חמישי). ממסמכים רפואיים פלסטינים שפורסמו בשבוע שעבר עלה כי אבו-תוריא נהרג מדימום חמור לאחר שכדור חדר לראשו מעל לעינו השמאלית. בדיווח לא צוין מיהו הגורם האחראי לעריכת הממצאים וכתיבת המסמכים בעניינו של המפגין. בתגובה לפרסום ממצאי המסמכים הרפואיים הפלסטיניים נמסר מדובר צה"ל כי "הדוח התקבל מהתקשורת ויילמד וייבחן".

איברהים אבו תוריא בהפרות סדר בגבול רצועת עזה, 15 בדצמבר 2017. רויטרס
אבו תוריא בהפגנות/רויטרס

תיעוד נסיבות המוות שהוצג במסמכים מנוגד לתגובתו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, שהודיע כי אבו-תוריא לא מת מירי צה"ל, וקרא לצלב האדום לשתף נתונים שברשותו כדי להגיע לחקר האמת. בפוסט שפורסם ב"אלמונסק", עמוד הפייסבוק בערבית של המתפ"ש, כתב מרדכי "לשים סוף למסכת השקרים שמסיתה לאלימות".

"לאחרונה עלו טענות שצה"ל גרם למותו של אברהים אבו-תוריא, שנהרג כאשר השתתף במהומות בגבול רצועת עזה", כתב. "בניגוד לשיח ברשתות החברתיות ובתקשורת הפלסטינית, ולאחר תחקיר יסודי ומעמיק של צה"ל, אני מודיע בצורה ברורה שלא עלה מהתחקיר מידע שמצביע על כך שאברהים אבו-תוריא מת מירי חי של כוחות צה"ל. לא נמצא כל ביסוס לדיווחים השקריים על כך שצלף ירה ופגע בו באופן ישיר ומכוון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully