וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען הפיוס הלאומי: אתיופיה תשחרר את כל האסירים הפוליטיים

ראש הממשלה היילמריאם דסלן הודיע על הצעד המפתיע, אחרי ימים של התייעצויות במפלגת השלטון. אלפים נעצרו בשנים האחרונות, כחלק מניסיון לדכא מחאה נגד הממשלה

עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון, בישופטו, אורומיה, אתיופיה, 2 באוקטובר 2016. מתוך טוויטר, צילום מסך
דורשים רפורמות מרחיקות לכת. מפגינים באתיופיה, 2016/צילום מסך, מתוך טוויטר

ראש ממשלת אתיופיה, היילמריאם דסלן, הכריז היום (רביעי) על שחרור כל האסירים הפוליטיים במדינה ועל סגירת בית כלא ידוע לשמצה. זאת, לדבריו, במטרה לאפשר דיאלוג לאומי אחרי שאלפי מפגינים נעצרו מאז 2015, אז החלה מחאה פוליטית שקראה לרפורמות במדינה המזרח-אפריקנית.

ארגוני זכויות אדם מאשימים את אתיופיה בשימוש במעצרים המוניים על בסיס חוקים דרקוניים למלחמה בטרור כדי לדכא את האופוזיציה. מספר האסירים הפוליטיים אינו ידוע, אך זו הפעם הראשונה שבה הממשלה מודה בכך, אחרי שעד היום תיארה אותם כפושעים. רק לפני כמה ימים, נשלחו לכלא 19 איש שהיו קשורים לארגון Ginbot 7, שמוגדר ארגון מורדים על ידי הממשלה, בגין עבירות טרור.

ביקור ראש הממשלה באדיס אבבה, אתיופיה.ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הנשיא, קבלת פנים ופגישה עם ראש ממשלת אתיופיה. היילמריאם דסלן. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש ממשלת אתיופיה וראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עוד הודיע ראש הממשלה כי בית הכלא מקלוואי, שבבירה אדיס אבבה, ייסגר ויהפוך למוזיאון. ארגון משמר זכויות האדם טען כבר ב-2013 כי המקום משמש לעינויים ולשיטות חקירה לא חוקית, אולם הממשלה דחתה זאת. היילמריאם אמר כי ייפתח בית כלא חדש, שיעמוד בסטנדרטים בינלאומיים.

לא ברור מה גרם להחלטה, אולם היא הגיעה אחרי ימים של התייעצויות בתוך מפלגת השלטון, החזית המהפכנית העממית הדמוקרטית של אתיופיה.

בעיתון הפרטי "אדיס סטנדרט" קישרו זאת ליום של מודעות פוליטית ברשתות החברתיות, שהתקיים בחודש שעבר ונועד להעלות את המודעות לסבל של האסירים הפוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully