וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלכה במצרים נגד הביטקוין: "אסור באסלאם ומממן טרור"

המופתי הוציא פתווה נגד המטבע הווירטואלי הלא יציב, ואמר כי הוא מסוכן מאחר שהוא אינו נתון לפיקוח של סמכות מרכזית. "הביטקוין אסור בשריעה מאחר שהוא פוגע באנשים פרטיים, בארגונים ובמוסדות"

ביטקוין. ShutterStock
המסחר בו לא יציב. ביטקוין/ShutterStock

המופתי של מצרים הוציא פסק הלכה האוסר על מסחר במטבע הווירטואלי ביטקוין והכריז כי הוא "חראם" (אסור) לפי האסלאם. שייח שווקי עלאם אמר כי המטבע טומן בחובו סכנות של "הונאה, חוסר בידע ורמאות". ערכו של הביטקון היה בשנה שעברה פחות מאלף דולר, אך הוא הגיע לכמעט 20 אלף דולר לקראת סופה עד שאיבד רבע מערכו בתוך שבוע אחד, מה שעורר חשש מפני בועה מסוכנת.

המופתי אמר כי הסכנה נובעת מכך שהמטבע הווירטואלי אינו נתון למעקב של שום סמכות ריכוזית. "הביטקוין אסור בשריעה מאחר שהוא פוגע באנשים פרטיים, בארגונים ובמוסדות", נכתב בפסק ההלכה, שפורסם בעיתון אל-אהראם. מג'די עשור, יועץ של המופתי, אמר כי הביטקוין "משמש ישירות למימון טרוריסטים".

באוגוסט, נפתחה הבורסה הראשונה במצרים לסחר בביטקוין, אך המטבע הוכרז כלא לגיטימי על ידי הרשויות חודש לאחר מכן. בחודש שעבר, הואשמה תושבת ניו יורק בהלבנת כספים באמצעות הביטקוין, שאותם העבירה לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). קהיר מנהלת מאבק ממושך בשלוחת דאעש במדינה, אך על אף מצב חירום שהכריז הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי הטרור לא נבלם.

עןד ידיעות מהעולם
קנדה סוערת: שבוי טליבאן לשעבר הפך לעבריין סדרתי
"דמנו למען המנהיג": עשרות אלפים במפגן תמיכה במשטר באיראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully