וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "רק עוד כוח לא יעזור - בטיפול בעזה צריך אסטרטגיה מדינית"

2.1.2018 / 17:22

יו"ר התנועה התארחה באולפן וואלה! NEWS, גיבתה את הרמטכ"ל והתייחסה להסלמה הנוכחית בדרום: "צריך רגל מדינית מסיימת, שתוביל לפירוז הרצועה". על נתניהו: "בעופרת יצוקה, כשהיה באופוזיציה, ביקש שיתנו לו לנצח את חמאס. אחריו בא ליברמן, וגם הוא, נהיה שר ולא עשה את זה"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) התראיינה היום (שלישי) למהדורת וואלה! NEWS והתייחסה להסלמה הנוכחית בדרום. "צריך אסטרטגיה שאומרת 'כוח צבאי מול חמאס - כן, כשצריך, והצבא יודע לעשות את זה'. הוא קובע את המטרות המאושרות ויודע מה לעשות, אבל צריך רגל מדינית מסיימת, שתוביל בסופו של יום לפירוז רצועת עזה, לגרום לכך שהרשות תשתלט עליה ומצרים תשתף פעולה עם ישראל", אמרה.

"אחרת", המשיכה, "זה יפול על כתפנו, ובואו נאמר את האמת, רק עוד כוח ורק עוד מבצע צבאי לא ישנה אסטרטגית את המצב בעזה".

ציפי לבני בראיון ליעקב אילון 2 בינואר 2018. ראובן קסטרו
לבני באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו

לבני התייחסה לדבריו של הרמטכ"ל, מוקדם יותר היום, שלפיהם יש צורך במידתיות בטיפול באתגרים ביטחוניים. "יש לי הערכה ואמון ברמטכ"ל, ואת השיח הזה אנחנו מנהלים בוועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון, אבל יש לי ויכוח קשה עם ההנהגה המדינית", אמרה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"היה משוכנע שינצח את חמאס עוד בעופרת יצוקה". נתניהו/ראובן קסטרו

"מה האופציות שעומדות בפני מדינת ישראל? לכבוש את עזה כולה? לקחנו על כתפינו את האחריות על כל המיליונים שם? אנחנו לא רוצים. לטעת מחדש את גוש קטיף? אנחנו ממש לא רוצים. האופציה האחרת השנייה שמקיימת הממשלה היא לחיות בין סבב לסבב, זה קורה עכשיו וזה לא מספיק טוב. אין בי קנאה בתושבים שחיים על הגדר במצב הזה", הוסיפה לבני.

לבני חזרה לשנת 2009, עת היה ראש הממשלה בנימין נתניהו בספסלי האופוזיציה, ואמרה כי באותם ימים הוא "עמד מולי, כשהייתי שרת חוץ ושותפה במבצע עופרת יצוקה, והשתמש בזה בבחירות. הוא אמר 'תנו לי לנצח את חמאס', ועשה אותו הדבר גם במבצע צוק איתן. ואז ישב שר אחר בקבינט, אביגדור ליברמן, שאמר 'תנו לי, ואני אפעיל כוח חזק', וגם הוא, אותו הדבר, מגיע ללשכת שר הביטחון - ולא עושה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully