וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם השתגעו": ירי באישה הרה בתור לאוכל חושף את קריסת ונצואלה

2.1.2018 / 13:54

צעירה בת 18 המתינה יחד עם קבוצת אנשים נוספים לרכישת בשר חזיר באחת משכונות העוני בקראקס, אך לאחר שסירבו לעזוב לבקשת חיילים שיכורים, הם פתחו לעברם באש. חייל אחד נעצר ובאופוזיציה טוענים כי זה סימן נוסף למשבר הכלכלי החמור במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הרשויות בוונצואלה עצרו חייל במשמר הלאומי באשמת ירי קטלני בצעירה הרה בת 18 במהלך תור למכירת חזיר. התובע הכללי כתב בחשבון הטוויטר שלו אתמול (שני) כי אלכסנדרה קולופוי נורה למוות על ידי סמל ראשון דוד רבולדו. לא נמסרו פרטים נוספים, אך מבקריו של הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו ניצלו את התקרית וכינו אותה הוכחה כואבת לקריסה הכלכלית שחווה המדינה העשירה בנפט.

התקשורת המקומית דיווחה כי בעלה של הצעירה ההרה ועד ראיה אחר אמרו כי החיילים היו שתויים כשהם הגיעו לתור למכירת חזיר באחת משכונות העוני של הבירה קראקס. הם סיפרו כי החיילים הורו לתושבים שעמדו בתור לעזוב את המקום מאחר שהבשר, המשמש מאכל מסורתי בארוחות חג המולד. ואולם, אלו שעמדו בתור סירבו לכך.

"אנשי המשמר הלאומי השתגעו והתחילו לירות", סיפר בעלה של קולופוי, ברנבה, בריאיון מצולם שפורסם ברשתות החברתיות. "היא נפלה לקרקע". הוא הוסיף כי אחיו אלחנדרו נורה אף הוא, אך שרד.

תור ביריד מזון בקראקס, ונצואלה, דצמבר 2017. AP
יריד מזון בקראקס, ונצואלה/AP

התובע הכללי טאריק סאב גינה את התקרית. "המדינה מבטיחה כיבוד זכויות אדם, כמו גם ענישת מי שמפר אותן", הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו.

מהומות מזון ותורים צפופים בסופרמרקטים הפכו למחזה נפוץ בוונצואלה. חברת אופ"ק נאנקת תחת שנה רביעית ברציפות של מיתון אכזרי. למיליוני תושבים יש משכורות השוות ערך לכמה דולרים, מצב המקשה עליהם לרכוש מזון.

"זאת הדרך שבה משטר רצחני מתייחס לעם", כתבה חברת האופוזיציה דלסה סולורזנו בחשבון הטוויטר שלה אתמול. "הצער של האדם הזה, שאשתו והתינוק שלו נהרגו מכדור של המדינה, הוא הצער של ונצואלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully