וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס העביר מסר לישראל דרך גורם בינלאומי והזהיר מפיצוץ בעזה"

2.1.2018 / 10:01

בעיתון אל-חיאת דווח שהארגון איים ב"השלכות חמורות" אם המצב הנוכחי ברצועה יימשך ואם ישראל תכשיל את הפיוס עם פתח. זאת ברקע ההסלמה בדרום בימים האחרונים בשל עשרות שיגורי רקטות ופצמ"רים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

חמאס העביר מסר לישראל והזהיר מפני "השלכות חמורות" להמשך המצב הנוכחי ברצועת עזה – כך דיווח היום (שלישי) העיתון אל-חיאת היוצא לאור בלונדון. זאת ברקע המתיחות בדרום בשבועות האחרונים. הלילה תקף צה"ל מתחם של חמאס בשל נפילת רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

לפי הדיווח, שהתבסס על מקורות פלסטיניים, חמאס העביר בשבוע שעבר דרך גורם בינלאומי איגרת לישראל ובה הזהיר מפני הניסיונות להכשיל את הפיוס עם פתח, מהמשך המצור על עזה, מהסלמה צבאית או ממבצע חדש. זאת כשהוא מטיל את האחריות המלאה בכל התדרדרות במצב על ישראל. עוד דווח כי בחמאס הזהירו כי אם ישראל תמשיך במדיניות הנוכחית שלה, המצב בעזה "יתפוצץ".

המקורות הפלסטיניים דיווחו עוד כי בכירים בחמאס הקימו גוף לקידום "האינתיפאדה לשחרור ירושלים", בעקבות ההכרה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעיר כבירת ירושלים. ההחלטה הובילה להחרפה במצב באזור, כשיותר מעשרה פלסטינים נהרגו ב"ימי זעם" ברצועה ובגדה במהלך הפגנות מחאה.

לקריאה נוספת בנושא
הרמטכ"ל: לא מקבל את הקולות שקוראים לתקוף בכוח לא מידתי את הירי בדרום
בתגובה לירי הרקטה לאשכול: צה"ל תקף מתחם של חמאס בדרום הרצועה

מפגן כוח בעזה: 100 אלף איש נכחו בעצרת יום השנה לייסוד חמאס. אתר רשמי
פעילי חמאס ברצועת עזה/אתר רשמי

הרמטכ"ל גדי איזנקוט מתח הבוקר ביקורת נגד הקולות הקוראים לתגובה "לא מידתית" כלשונו, לירי לעבר יישובי הדרום. "הקולות שקוראים לתקוף במקסימום כוח, הם קולות שאני לא יכול לקבל", אמר. "ברצועת עזה יש סכנה קריסה הומונטרית. זאת, לצד העובדה שאנחנו פיתחנו דפוס למציאת חדירות תת-קרקעיות לתוך ישראל, מוביל רצון להביא ארגונים סוררים לבצע ירי כדי להפר את השקט. אם נדרש לעשות מהלכים צבאיים, לצהל יש את הכלים להגיע להישגים ברצועה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עימותים בעזה, 20 בדצמבר 2017. רויטרס
הפגנות ברצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully