וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר דרעי הודה: התייעצתי עם רב כדי לאפשר לגליק להצביע בשבעה

2.1.2018 / 13:27

לאחר שדוברו של ח"כ גליק אישר כי נעשו פניות מצד הקואליציה על מנת שיגיע למשכן כדי להצביע בעניין חוק המרכולים, הבהיר השר דרעי כי התייעץ עם רב היישוב עותניאל כדי לאפשר לו להצביע חרף מות רעייתו. "אם פגעתי ברגשותיו של יהודה חברי - אני מתנצל", טען דרעי

הקלטה: באדיבות גלי ישראל , עריכה: שניר דבוש

שר הפנים אריה דרעי הודה היום (שלישי) כי התייעץ עם סמכויות הלכתיות כדי לבחון את האפשרות לזמן את ח"כ יהודה גליק למשכן הכנסת להצבעה על חוק המרכולים, בימי השבעה על רעייתו שהלכה לעולמה. "אני כואב את כאב יהודה גליק על מות רעייתו", צייץ דרעי בחשבון הטוויטר שלו. "פניתי אתמול לראש מועצת הר חברון כדי שיבדוק הלכתית עם רב היישוב עותניאל, האם מותר בזמן השבעה, להגיע להצבעה בכנסת שאמורה היתה להיות היום ונועדה לשמור על קדושת השבת. אם פגעתי ברגשותיו של יהודה חברי - אני מתנצל".

אתמול, כמה שעות לפני ההתייעצות, התייחס דרעי בישיבת הסיעה לכך שהאופוזיציה לא תקזז את גליק. "אני שומע על ההתנהגות חסרת התקדים של האופוזיציה ואני כולל בזה גם את ישראל ביתנו ומשתומם על חוסר האנושיות של החברים כאן, להיות אטומים לאנשים הנמצאים ברגעיהם הקשים ביותר", אמר. "האם זה המסר שאנחנו רוצים להעביר לציבור? אני קורא לראשי הסיעות האופוזיציה להתעשת ולחזור להיות בני אדם. ההצבעה תעבור בעזרת ה' בכל מקרה, אל תהפכו את הוויכוח הפוליטי למפגן של חוסר אנושיות.

לקריאה נוספת:
אין רוב לקואליציה: ההצבעה על חוק המרכולים נדחתה בשבוע
ישראל ביתנו והאופוזיציה מסרבות לקזז את גליק; הקואליציה: "שפל מוסרי"
ח"כ יהודה גליק ספד לרעייתו יפה גליק: "לא היה בך גרם שקר"

יהודה גליק בהלווית יפה גליק ז"ל, הר המנוחות, ירושלים, 1 בינואר 2018. הלל מאיר, TPS, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ יהודה גליק במהלך הלוויית רעייתו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר, TPS

מוקדם יותר היום אישר דוברו של ח"כ גליק, סעדיה גרודצקי בריאיון למעין אדם ב"גלי ישראל" כי גורמים בקואליציה פנו לחבר הכנסת כדי שיגיע למרות האירועים למשכן להצביע בעניין חוק המרכולים. "זה מצער", אמר. גרודצקי. לדברי הביקורת הצטרף גם ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) שצייץ בתגובה בטוויטר כי מדובר ב"שפל מוסרי" של הקואליציה.

הצבעה על חוק המרכולים נדחתה לשבוע הבא, לאחר שהקואליציה לא הצליחה לגייס רוב של חברי כנסת שיתמכו בחוק. באופוזיציה ובישראל ביתנו הודיעו כי לא יתקזזו בהצבעה על החוק עם ח"כ גליק.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
IFB עם ח"כ יואל חסון על חוק המרכולים וסירוב האופוזיציה להתקזז עם ח"כ יהודה גליק. מערכת וואלה!
סירב להתקזזות. ח"כ יואל חסון/מערכת וואלה!

אתמול נבחנה האפשרות ששר הדתות דוד אזולאי, הסובל מבעיה רפואית יגיע להצבעה, אך הדבר לא עלה בידי הקואליציה. מוקדם יותר אמר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר כי חברו למפלגה השר דוד אזולאי שעובר הערב טיפול בבית החולים יגיע "בכל מצב" להצבעה אם יידרש לכך. בש"ס מסרו מאוחר יותר כי הרופאים סירבו לשחרר את השר אזולאי להצבעה.

מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) הודיע כי לא יאפשר קיזוזים עם גליק, כמו גם עם אזולאי. "חוק המרכולים לא דחוף, 70 שנה חיינו מצוין בלעדיו. אין קיזוזים והקואליציה יכולה לדחות את ההצבעה. זה בידיה", אמר חסון. גורמים בישראל ביתנו, החברה בקואליציה אך מתנגדת לחוק, אמרו על הקיזוז עם גליק, כי "לא יקרה". גליק עצמו כתב: "‏מתחנן בכל לשון של בקשה שלווייתה של רעייתי היקרה לא תהפוך למריבה".

(עדכון ראשון: 09:39)

דוברו של יהודה גליק זועם: "גורמים פוליטיים ניסו להקים אותו מהשבעה"

יהודה גליק בהלווית יפה גליק ז"ל, הר המנוחות, ירושלים, 1 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
גליק בהלווייה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully