וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגת הנפט תמה: סעודיה ואיחוד האמירויות הטילו לראשונה מע"מ

בשל הירידה במחירי הזהב השחור, ריאד ואבו דאבי הטילו את המס על רוב הסחורות והשירותים שהן מעניקות, במטרה להגדיל את הכנסותיהן. בשלב זה, האזרחים עדיין יהיו פטורים ממס הכנסה

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות הציגו היום (שני) לראשונה מס ערך מוסף על אזרחיהן. המס, בגובה של 5%, יוטל על רוב הסחורות והשירותים. מדינות המפרץ נמשכו אליהן עובדים זרים לנוכח היותן פטורות לחלוטין ממס, אך לנוכח הצניחה במחירי הנפט, ממשלותיהן חיפשו מקורות הכנסה חדשים.

90% מהתקציב של ריאד מתבסס על הכנסות מתעשיית הנפט ובאבו דאבי כ-80%. באבו דאבי מעריכים כי ההכנסות מהמע"מ השנה יגיעו לכ-12 מיליארד דירמס – כ-3.3 מיליארד דולר.

דלק, נפט, מזון, בגדים וחדרי מלון יהיו עתה חייבים במע"מ. עם זאת, כמה מהשירותים יהיו עדיין פטורים ממס או חייבים באפס מס, כמו שירותים בריאותיים ופיננסיים והתחבורה הציבורית.

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, דצמבר 2017. רויטרס
מוביל רפורמה כלכלית רחבה. יורש העצר הסעודי/רויטרס

בערב הסעודית, המע"מ הוטל על מוצרי טבק ועל משקאות קלים, לצד קיצוצים במענקים לאזרחים. באיחוד האמירויות, ימוסו כבישים מהירים ובתי מלון. עם זאת, בשלב זה אין תכנית להטיל גם מס הכנסה על האזרחים, שרובם פטורים במס על משכורותיהם.

ארגונים בינלאומיים, כמו קרן המטבע הבינלאומית, הביעו את תמיכתם בצעדים הללו זה זמן קרב וקראו למדינות המפרץ לגוון את מקורות ההכנסה שלהן ולא להסתמך רק על רווחי הנפט.

יתר המדינות החברות במועצת מדינות המפרץ לשיתוף פעולה - בחריין, כווית, עומאן וקטאר - התחייבו אף הן להטיל מע"מ, אך חלקן דחו זאת לפחות עד לשנה הבאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מגדל בריאד, ערב הסעודית, נובמבר 2017. רויטרס
עדיין פטורים ממס הכנסה. מגדל בריאד, בירת ערב הסעודית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully