וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הסטודנטים לחשבונאות: "אנחנו לא שפני הניסיונות של משרד המשפטים"

1.1.2018 / 10:00

הנבחנים במועד האחרון של בחינות מועצת רואי החשבון טוענים כי המשרד סוגר את שעריו בפניהם באמצעות בחינות כניסה מכשילות: "גם המצטיינים יצאנו בדמעות, התחושה היא שמתעללים בנו". הם צפויים להפגין הערב מול ביתה של איילת שקד בתל אביב

בחינת הסמכה רואי חשבון. יורם לימודים
"המבחן היה לא הוגן"/יורם לימודים

מאות מנבחני מועד חורף 2017 צפויים להפגין הערב (שני) מול ביתה של שרת המשפטים איילת שקד בתל אביב, במחאה על הרמה בבחינות מועצת רואי החשבון – שהייתה מכשילה ולא הוגנת, לטענתם. לדבריהם, אתמול (ראשון) הם קיבלו את אישור המשטרה לקיום ההפגנה מול ביתה של השרה בתל אביב.

פ' ו-ס', סטודנטיות לחשבונאות שניגשו לבחינה בשבוע שעבר בבנייני האומה בירושלים, סיפרו לוואלה! NEWS על התנהלותה: "כמו בחודש יולי האחרון, המבחן היה לא הוגן, לא ברור ומסורבל. גם המצטיינים בינינו יצאו בדמעות. היה מכלול של כמה שאלות שהיו שוות 40 נקודות שבכלל לא ידענו מאיפה להתחיל לקרוא. אנחנו לא שפני הניסיונות של משרד המשפטים, חלמנו להיות רואי חשבון וגודעים לנו את החלום עוד לפני שיצאנו לטעום מהאזרחות".

איילת שקד ישיבת ממשלה 19 בנובמבר 2017. אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
יפגינו מול ביתה של שרת המשפטים בתל אביב. שקד/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ

הנבחנים קובלים על שינוי אופי הבחינה וסוג השאלות, וגם על התנאים שנתקלו בהם ביום הבחינה – ללא מיזוג ועם רעש עבודות ברקע. "התחושה היא שמשרד המשפטים מתעלל בנו על השרירים שהפעילו עליהם הנבחנים במחזור הקודם. יחד עם האינפלציה במספר רואי החשבון בישראל, נראה שפשוט רוצים לסגור את שער המקצוע בפנים שלנו", אמרו השתיים.

במכתב ששלחו למועצת רואי החשבון ויו"ר המועצה, מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, דרשו הסטודנטים לחשבונאות שנבחנו במועד הקודם לאפשר לעורך דינם להופיע בפני המועצה. לנוכח המחאה והציונים הנמוכים החליטו במועצת רואי החשבון להעניק לנבחנים במחזור הקודם פקטור גבוה ולשנות את שיטת הבדיקה, כך שאחוז המעבר עלה בצורה משמעותית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מועצת רואי החשבון: "ניסיון להשתמש בתקשורת לפגיעה בבחינות"

ממועצת רואי החשבון נמסר כי היא "אחראית על הסדרת המקצוע והסמכת רואי חשבון, ותפקידה לבחון את רמתם של המבקשים לקבל הסמכה, בהתחשב בחשיבות המקצוע, בחיוניותו לפעילות המשק, ובשים לב לצורך ברמה מקצועית נאותה של העוסקים בו.

"מועד דצמבר 2017 של הבחינה בחשבונאות פיננסית מתקדמת התקיים בהתאם למתוכנן, לפי הנהלים ובמתכונת רגילה. כבכל בחינה, גם בבחינה זו נכחו נציגי מועצת רואי החשבון באולמות הבחינה, במשך שעות הבחינה, וסייעו לנבחנים במקרים הנדרשים. בניגוד לנטען, לא התקיימו עבודות בנייה בסמוך, ומשנתקבלה תלונה אחת על רעש היא הועברה מיד לגורמים הרלוונטיים.

"בהתייחס לטענה בעניין 'נקמה' מצד המועצה, היא משוללת כל יסוד, ומוטב שלא הייתה נטענת. צר לנו על הניסיון להשתמש בתקשורת כדי לפגוע בהליך התקין של בחינות ההסמכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully