וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל ה"בוגדת" מאבדת גובה, וקוראת לפיוס בחברה הגרמנית המפולגת

31.12.2017 / 13:37

בנאום שנשאה לרגל השנה החדשה, הפצירה הקנצלרית בתושבים למצוא את המאחד ביניהם ולא את המפלג. זאת ברקע הקיפאון הפוליטי והתחזקות יריביה בימין הקיצוני, בשל משבר הפליטים

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום (ראשון) כי מעטות התקופות שבהן הייתה החברה הגרמנית מפולגת כפי שהיא היום. בנאום שנשאה לרגל השנה החדשה, הבטיחה מרקל להתמודד עם אתגרי העתיד דרך הקמת ממשלה חדשה במהירות.

גרמניה נמצאת במבוי סתום מאז הבחירות בספטמבר, שבהן איבדו מכוחן המפלגה הנוצרית-דמוקרטית, בראשות מרקל, והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שהייתה חלק מהקואליציה שלה, לטובת הימין הקיצוני ומפלגות אחרות. הקנצלרית נכשלה בהרכבת ממשלה חדשה עם שתי מפלגות קטנות יותר, והיא נאלצה לפנות שוב לסוציאל-דמוקרטים כדי להימנע מבחירות חוזרות.

מרקל הכירה בחשש השורר בגרמניה מפני קצב השינויים בחברה, כולל מפני זרם הפליטים שגרם לרבים בקרב המחנה השמרני לפקפק בהנהגתה. עם זאת, היא ציינה כי אחרים בגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה החווה צמיחה מהירה ואבטלה נמוכה, אופטימיים לגבי העתיד.

לקריאה נוספת בנושא
ראש עירייה בגרמניה שקלט פליטים יותר מהדרוש - נדקר ונפצע קשה

קנצלרית גרמניה מרקל בנאום שנשאה לרגל השנה החדשה, 31 בדצמבר 2017. רויטרס
מבטיחה להרכיב ממשלה חדשה במהירות. מרקל בנאום לרגל השנה החדשה/רויטרס

"יש אפילו מי שמדבר על פילוג בחברה שלנו", אמרה מרקל על הדעות השונות שהיא שמעה בשנה החולפת. לדבריה, היא לוקחת ברצינות את המנדט שקיבלה מהבוחרים, "במיוחד כשזה נוגע להקמת ממשלה יציבה בשנה החדשה".

היא ציינה כי בראש סדר העדיפויות שלה נמצאים הצורך לשמור על שגשוג, לשפר את החינוך ואת השימוש בטכנולוגיה, לחזק את הסיוע למשפחות ולקשישים ולהבטיח את ביטחון המדינה. מרקל הדגישה את הצורך של מדינות אירופה לעבוד יחד ולהגן על גבולותיה החיצוניים של היבשת. היא הבטיחה לפעול יחד עם צרפת כדי "להתאים את אירופה לעתיד".

ברקע ההתנגחויות של מתנגדיה, שחלקם כינו אותה אפילו בוגדת, הפצירה מרקל בתושבים להתרכז יותר במה שיש להם במשותף ו"לשוב ולכבד אחד את השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully