וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה טובה וקפואה: גל קור מאיים על החגיגות בטיימס סקוור

גל קור קיצוני פוקד את החוף המזרחי בארה"ב ועלול לשבש את חגיגות השנה האזרחית. "זה מרגיש כאילו האצבעות עומדות להישבר", אמרו בעיר. השירות המטאורולוגי בארה"ב פרסם אזהרות בנוגע לכמה אזורים בפנסילבניה. טראמפ לגלג על הקור וכתב: "אולי ניעזר בהתחממות הגלובלית"

מלחמת שלג בכיכר טיימס, ניו יורק, 23 בינואר 2016. רויטרס
מזג האוויר יפגע בחגיגות? טיימס סקוור בשנה שעברה/רויטרס

תושבי החוף המזרחי בארצות הברית נאלצים להתמודד בימים האחרונים עם גל קור עז, שמוביל לשיתוק מערכות ורשויות באזור. במספר מוקדים נרשם שיא של טמפרטורות נמוכות, וחזאים בארצות הברית כבר מזהירים כי המצב עלול להימשך גם במהלך חגיגות השנה האזרחית החדשה שצפויות להתקיים ביום ראשון הקרוב.

החזית הקרה שכבר הגיעה לאזור צפויה להוביל להיערמות שלג בחלקים ממדינת וושינגטון והרי הרוקי. בניו יורק עוקבים בדריכות אחר התחזיות, זאת מחשש שמזג האוויר ייפגע בחגיגות השנה החדשה המתקיימות מדי שנה בטיימס סקוור, אז צפויה הטמפרטורה לעמוד על 12- מעלות צלזיוס.

הנשיא דונלד טראמפ צייץ על גל הקור, וכתב כי "במערב, זה עלול להיות ערב השנה החדשה הקר ביותר בנרשם. אולי אנחנו יכולים להיעזר בקצת התחממות גלובלית", כתב בלגלוג, "אבל לא מדינות אחרות – הן ישלמו טריליון דולרים להתמודד עם התופעה".

סופת שלגים בטיימס סקוור שבניו יורק. רויטרס
"כאילו האצבעות נשברות"/רויטרס

בינתיים, השירות המטאורולוגי בארצות הברית פרסם אזהרות מפני מזג האוויר הקיצוני בכמה מהאזורים. בצפון פנסילבניה וניו יורק צפויה צניחה משמעותית לכדי 34- מעלות. בצפון מערב פנסילבניה צפויות סופות שלגים קשות לאחר שבסוף השבוע נמדדו 165 ס"מ. עד כה, הטמפרטורה הנמוכה ביותר נמדדה בעיר טיוגה שבצפון דקוטה, שם נמדדו 26- מעלות אתמול בשעות אחר הצהריים.

בבתי החולים נערכים לקלוט מספר רב של נפגעים. במרכז הטראומה היחיד שנמצא בצפון מערב פנסילבניה נערכים לסופת השלגים הקשה. מלבד ההתמודדות עם מצב החירום, בבית החולים קבעו כי חלק מהסגל הרפואי ילון בשטחו, זאת כדי לוודא שהמרכז הרפואי יוכל להמשיך ולספק מענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully