וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכדורגלן על לנשיא: ג'ורג' וואה ניצח בבחירות בליבריה

כוכב העבר, האפריקני היחיד שזכה בשחקן השנה של פיפ"א, גבר על סגן הנשיא בסיבוב השני ברוב גדול. תומכיו יצאו לחגוג ברחובות הבירה, לקראת העברת השלטון הדמוקרטית הראשונה במדינה מאז 1944

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

כדורגלן העבר ג'ורג' וואה זכה בבחירות לנשיאות ניגריה - כך הודיעה הערב (חמישי) ועדת הבחירות המרכזית במדינה, אחרי ספירת מרבית הקולות. הוא גבר על סגן הנשיא המכהן, ג'וזף בואקאי, עם 61.5% מהקולות לעומת 38.5% מהקולות בלבד שזכה יריבו.

וואה, בן 51, יחליף בחודש הבא את הנשיאה אלן ג'ונסון-סירליף, הנשיאה הראשונה שנבחרה בבחירות באפריקה. יהיו אלו חילופי השלטון הדמוקרטיים הראשונים במדינה המערב אפריקנית מאז 1944.

יותר משני מיליון איש היו בעלי זכות בחירה במדינה בת 4.6 מיליון התושבים. לפי ועדת הבחירות, אחוז ההצבעה בסיבוב השני בבחירות - שנדחה ביותר מחודש בשל טענות מצד אחד המועמדים בסיבוב הראשון לזיופים - היה רק 56%. וואה ניצח גם בסיבוב הראשון, אך לא עבר את רף ה-50% הנדרשים.

הנשיא החדש של ליבריה וכוכב הכדורגל לשעבר ג'ורג' וואה מגיע למשרדי מפלגתו במונרוביה, ליבריה 28 בדצמבר 2017. רויטרס
מהמגרשים לפוליטיקה. ג'ורג' וואה, היום/רויטרס

וואה שיחק בשורת מועדוני פאר במהלך הקריירה שלו, בראשן מילאן האיטלקית, צ'לסי האנגלית ופריס סנט ז'רמן הצרפתית. הוא האפריקני היחיד שזכה אי-פעם בתואר שחקן השנה בעולם של פיפ"א ובכדור הזהב, ב-1995. הוא נכנס לפוליטיקה ב-2002, אחרי שפרש ממשחק פעיל, והוא משמש כיום סנאטור בפרלמנט.

עם פרסום התוצאות, יצאו תומכיו של וואה לחגוג ברחובות הבירה מונרוביה. דמעות זלגו מפניו של כדורגלן העבר כשהגיע לחגוג את ניצחונו במטה מפלגתו, שמחוצה לה רקדו מאות מתומכיו. "הצלחתו של ג'ורג' וואה היא ניצחון לכל המדינה", אמר רנדל זרקף, מהנדס בן 47, בזמן שהלך עם בנו הצעיר דרך רחובות הבירה הצוהלת. "אני מרגיש כמו מישהו שהיה חולה תקופה מסוימת וקיבל את התרופה. הוא יהיה טוב למדינה שלנו. הוא המלך ג'ורג'!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חגיגות של תומכי ג'ורג' וואה הנשיא החדש של ליבריה וכוכב הכדורגל לשעבר עם הגעתו למשרדי מפלגתו במונרוביה, ליבריה 28 בדצמבר 2017. רויטרס
תומכיו של וואה חוגגים את ניצחונו/רויטרס

ליבריה, שנוסדה על ידי עבדים אמריקנים משוחררים במאה ה-19, עדיין מתאוששת ממלחמת האזרחים האכזרית שהתחוללה בה עד לאמצע העשור הקודם. וואה הפסיד בבחירות לסירליף ב-2005, עם סיום הלחימה. היא החליפה את הרודן צ'ארלס טיילור, שהודח על ידי המורדים ב-2003 ומאז הוא מרצה 50 שנות מאסר בבית כלא בבריטניה בשל פשעים נגד האנושות שביצע במלחמה בסיירה לאון הסמוכה.

ג'ורג' וואה שחקן מילאן מניף את גביע כדור הזהב. AP
עשה היסטוריה. וואה מניף את כדור הזהב במדי מילאן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully