וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרת הורשעה בתקיפת מפגין - בן זוגה הואשם בהכאת אזרח

28.12.2017 / 21:07

פרסום ראשון: קצין משטרה הואשם בתקיפת אדם ששלח הודעה מינית לבת זוגו, שוטרת אף היא. השוטרת עצמה הורשעה בתקיפת מפגין חרדי בירושלים, אירוע שגם במסגרתו נחקר הקצין בחשד לתקיפה. הקצין פוטר מהמשטרה בחודש ינואר האחרון, השוטרת ממתינה להכרעה בעניינה

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
השוטרת הורשעה, בן זוגה הואשם/ראובן קסטרו

אלא סלאח, קצין משטרה בדרגת מפקח מתחנת לב הבירה בירושלים, הואשם בתקיפת אזרח ששלח הודעה הנושאת אופי מיני כהגדרתו לבת זוגו, שוטרת אף היא. סלאח, ששירת ביחידת הסיור הואשם שביצע את המעשה בחודש ינואר האחרון, היכה אותו פעמיים והעיר לו על כך ששלח הודעה לשוטרת. לוואלה! NEWS נודע כי השניים נחקרו בחשד לפלילים בנוגע למעורבות בהפגנת חרדים בירושלים.

השוטרת עצמה, הורשעה לאחרונה בתקיפתו של מפגין במהלך אותו אירוע. סלאח נחקר אף הוא בחשד לתקיפה ושיבוש מהלכי משפט בנוגע לאותה הפגנה, והוגש נגדו כתב אישום בבית דין משמעתי. סלאח פוטר מהמשטרה בחודש ינואר האחרון, ואילו השוטרת ממתינה להכרעה בעניינה.
על פי כתב האישום שהוגש נגד סלאח בחודש יולי לבית משפט השלום בירושלים על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, הובא האזרח לתחנת המשטרה לאחר שעורר את חשדם של שוטרים שעברו במקום בעת שישב על ספסל בירושלים. בתחנה, זיהה אותו סלאח, כמי ששלח את ההודעה לבת זוגו, שוטרת אחרת שהורשעה לאחרונה בתקיפת חרדי במהלך הפגנה בירושלים. לאחר שזיהה אותו, הכה סלאח את האזרח פעמיים בראשו, תוך שהעיר לו על ההודעה. בעקבות התקיפה נגרמה לו חבלה במצח.

הפגנת הפלג הירושלמי, צומת שרי ישראל- יפו, ירושלים 26 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת חרדים בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

המקרה השני, שבמרכזו עומדת בת זוגו של סלאח, התרחש אף הוא בחודש ינואר במהלך הפגנת חרדים נגד הגיוס לצה"ל. השוטרת הואשמה כי חבטה פעמים בראשו של מפגין חרדי, ולאחר מכן אחזה בראשו והפילה אותו ארצה. השבוע היא הורשעה על ידי השופט ד"ר אוהד גורדון בבית משפט השלום בירושלים. לוואלה! NEWS נודע כי סלאח נחקר אף הוא בנוגע לאותו מקרה, בחשד כי תקף את אותו אזרח שתקפה השוטרת, לאחר שזה, לטענתו, תקף אותה.

השניים נחקרו גם בחשד לשיבוש ועל כך שמסרו מידע חלקי ומוטעה בדוחות הפעולה שמילאו לאחר התקרית, לאחר שסלאח טען בחקירתו כי השוטרת הייתה בסכנת חיים. בסופו של דבר, במסגרת הסדר טיעון, הושמט סעיף השיבוש מכתב האישום המתוקן שבו הורשעה השוטרת. סלאח הואשם בבית דין משמעתי בגין עבירה של שימוש בכוח שלא כדין בנוגע לתקרית בהפגנה. בחקירתו הנוגעת להפגנה ציין את "המדיניות הפחדנית" של התחנה, שבה נוהגים לשחרר עצורים שנעצרו במהלך הפגנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"השוטר יסיים את תפקידו במשטרה"/ראובן קסטרו

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במקרה של אלא סלאח, התקבלה החלטה בעניינו והשוטר יסיים את שירותו במשטרה במהלך חודש ינואר. בעניינה של השוטרת, ההליך המשמעתי עודנו מתנהל, כשרק לאחרונה נערך לה שימוע בעניין המשך שירותה. עם גיבוש חוות הדעת בעניינה תועבר ההמלצה להחלטת ראש אגף משאבי אנוש".

מעו"ד עופר סבו, המייצג את סלאח, נמסר בתגובה: "אנחנו נתייחס לכתב האישום. השניים אינם בני זוג. האמת תתברר בבית המשפט".

מעו"ד איציק כהן, המייצג את השוטרת, נמסר בתגובה: "מדובר בשוטרת מצטיינת שנגררה אחרי פרובוקציה של מפגין חרדי שהודה בחקירתו כי כל מטרתו הייתה 'לחפש אקשן' ובמשך שעה ארוכה קודם לאירוע התגרה בשוטרת ובשוטרים נוספים ללא הרף, וזאת בשיאם של הפגנות קיצונים חרדים בירושלים. השוטרת נטלה אחריות על מעשיה, ובמועד הטיעונים לעונש תפרוש ההגנה בפני בית המשפט את התמונה המלאה באשר לאירוע ולחלקו של המפגין בהתלהטות הרוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully