וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "אנחנו מכינים את החיילים להתמודדות בסביבה רווית אזרחים וצלמים"

28.12.2017 / 17:00

ההתמודדות היומיומית עם המצלמות, השקט היחסי ביישובי העוטף ופגישת הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר: דובר צה"ל מדבר על הכול באולפן וואלה! TALK

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: נועה לוי

פרובוקציה מצולמת, כך תיאר דובר צה"ל רונן מנליס את האתגר שמעיב על פעילות חיילי צה"ל ביהודה ושומרון, שהגיע לשיאו לאחרונה עם מעצרה של עאהד תמימי. "אם מישהו מפריע לחייל במילוי תפקידו, צריך לעצור אותו בסמוך ככל הניתן לאירוע", פישט את ההנחיות.

לדבריו, "ההתמודדות בסביבה שהיא רוויה באזרחים וצלמים, היא התמודדות שמלווה אותנו בחיי היום יום ביהודה ושומרון והיא תלווה אותנו ככל הנראה אם תהיה מלחמה – גם במלחמה הבאה. העולם השתנה, כמעט כל אזרח הוא פוטנציאל עיתונאי, הוא יודע לצלם, הוא יודע להפיץ את זה במהירות ולפעמים גם להפיץ רק חצאי אמיתות ובכך לעשות מניפולציה. אנחנו מכינים את החיילים והמפקדים ואני חושב שהאופן שבו פעל המ"פ הוא בדיוק דוגמא לזה. הוא מבין לאורך כל הדרך שמדובר בפרובוקציה מצולמת. בבחירה שלי שבין לצלם את זה לבין לצלם את איך אני מפעיל נגדה כוח זו הבחירה שבחרתי".

פרומו וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ודובר צה"ל רונן מנליס. מערכת וואלה!
העולם השתנה. מנליס באולפן/מערכת וואלה!

מנליס התייחס גם לתקופה שחלפה מאז מבצע "צוק איתן", והדגיש כי מדובר ב"שלוש השנים הכי שקטות שהיו בעזה מאז ימי שמשון הגיבור". לדבריו, "העובדה שחמאס הוא ארגון מורתע מעידה על היכולות של צה"ל שהולכות ומשתפרות כל הזמן. הוא בוחר בצדק לא לדרדר את המצב, אך מצד שני יש אתגר ביטחוני קבוע ברצועה.

"אנחנו פועלים מול ארגון טרור ומפעילים מולו יכולות כל הזמן כדי לסכל, למשל את המנהרות החודרות לשטחנו. אתה לוקח סיכון שזה יכול להידרדר ולהגיע להסלמה. יש נפיצות שצריך להפעיל מולה כוח, אבל המטרה היא לא להידרדר למלחמה. יש למדינת ישראל אינטרס למנוע את הידרדרות המצב ההומניטרי בעזה, ויחד עם זאת לשמור על המצב הביטחוני שלנו ולמנוע כל הפרה של הריבונות הישראלית, מתחת לקרקע, מעל לקרקע, באויר בים, בכל מקום".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
וואלה TALK הראיון המרכזי עםיעקב אילון ודובר צה"ל רונן מנליס ה27 לדצמבר 2017. ראובן קסטרו
כל אזרח הוא פוטנציאל עיתונאי. מנליס באולפן/ראובן קסטרו

על פגישת הרמטכ"ל עם ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק, ערב אזהרתו של ברק מפני סירוב פקודה בעקבות מדיניות הממשלה, אמר מנליס: "זה עניין שולי ומהומה רבה על לא דבר. הרמטכ"ל הזה למד היסטוריה ואחד הדברים שהוא תמיד אומר זה שהוא למד לקח. חשוב לו לשמוע מניסיונם של אחרים הוא משקיע בזה הרבה מאוד זמן והמשימה המרכזית שעומדת לנגד עיניו היא בטחון ישראל וכדי לממש את המשימה הזאת הוא חייב לשמוע מניסיונם של אחרים. השיחה נסובה רק בענייני צבא וביטחון ואני מבטיח לך, אני מכיר את הרמטכ"ל – זה הדבר היחיד שמעסיק אותו ביום יום".

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ודובר צה"ל רונן מנליס ה27 לדצמבר 2017. ראובן קסטרו
לשמוע מניסיונם של אחרים. מנליס באולפן/ראובן קסטרו
וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ודובר צה"ל רונן מנליס ה27 לדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מהומה רבה על לא דבר. מנליס באולפן/ראובן קסטרו
וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ודובר צה"ל רונן מנליס ה27 לדצמבר 2017. ראובן קסטרו
המשימה המרכזית היא ביטחון. מנליס באולפן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully