וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני משפחה מבני ברק לקו בסלמונלה לאחר שאכלו מוס מביצים לא מבושלות

26.12.2017 / 10:10

עשרה בני משפחה אחת, בהם כמה ילדים, אושפזו בבית החולים מעייני הישועה בחשד שנדבקו בחיידק הגורם לעוויתות מעיים, שלשולים וחום גבוה. הסכנה לאשפוז בשל המחלה גדולה יותר אצל פעוטות וקשישים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המשפחה אושפזה בעקבות תסמינים של דלקת מעיים חריפה. בית החולים מעייני הישועה/מערכת וואלה, צילום מסך

עשרה בני משפחה מבני ברק, בהם ילדים ומבוגרים, פונו לחדר המיון בבית החולים מעייני הישועה שבעיר עקב סימני תחלואת מעיים קשה. מבדיקה ראשונית של הצוות הרפואי עולה כי בני המשפחה לקחו בסלמונלה כתוצאה מאכילת מוס תוצרת בית, שככל הנראה הוכן מביצים לא מפוסטרות ולא מבושלות.

בני המשפחה הגיעו אל חדר המיון כשהם סובלים מתסמינים שלא הותירו ספק בקרב הצוות הרפואי כי מדובר במקרה חמור של הרעלת מזון או של דלקת מעיים חריפה, ואושפזו במחלקה הפנימית ובמחלקת הילדים. "בני המשפחה סיפרו שהסבתא הכינה מוס מתוצרת בית שהוכן מביצים לא מבושלות. כל עשרת בני המשפחה סובלים מאותם כאבי בטן חזקים, משלשולים, מחום גבוה ומהקאות", סיפרה אחות מניעת זיהומים בבית החולים מעייני הישועה, בת שבע קלויזנר.

עוד בוואלה! NEWS:
הקרב מול קק"ל מתחדש: נתניהו וכחלון הורו לקדם החוק למיסוי הקרן
הצעת חוק נגד לפיד: ראש ממשלה יחויב בתואר אקדמי או בעבר צבאי משמעותי
נערה בת 15 מתה בבית החולים סורוקה בשל סיבוך של מחלת השפעת

ביצים שנמצאו נגועות בחומרי הדברה בבלגיה. רויטרס, רויטרס
הסכנה קיימת גם עם ביצים שתאריך התפוגה שלהם לא חלף. אילוסטרציה/רויטרס, רויטרס

בממצאי בדיקות נוספות במעבדה המיקרוביולוגית זוהה חשד לסלמונלה, אך עדיין לא התקבלה תשובה סופית. חיידק הסלמונלה נחשב לשכיח במזון מן החי, בעיקר בבשר עוף ובביצים. רוב הנדבקים מפתחים תחלואת מעיים, ומיעוטם נזקקים לטיפול באשפוז. הסכנה אף גוברת כשהנדבקים הם פעוטות, קשישים או חולים הסובלים מדיכוי של המערכת החיסונית.

קלויזנר הבהירה כי "אסור לאכול ביצים שלא בושלו או טוגנו על האש, בשל חשש ממשי מהידבקות בחיידק הסלמונלה. החיידק קיים בביצה הולך ומתפתח, וככל שחולף הזמן הסיכון גובר, לעיתים גם אם תאריך התפוגה עדיין לא חלף". לדבריה, "תסמיני המחלה קשים מאוד והאשפוז הוא ממושך, ובהחלט אינו שווה את התענוג המפוקפק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מומחה למחלות זיהומיות: חשוב להקפיד על רכישת ביצים מספקים ידועים

פרופ' יעקב אמיר, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בילדים בבית החולים מעייני הישועה מסביר, כי אף שטרם נתקבלה תשובה סופית מהמעבדה, הרי שלפי התסמינים קרוב לוודאי כי מדובר בסלמונלה. פרופ' אמיר הדגיש כי "חשוב שהציבור יקפיד לרכוש ביצים רק מספקים ידועים ורק ביצים שמוטבעים עליהן תאריך וחותמת". לדבריו, "חשוב להיזהר מאכילת מיונז או מאכלים אחרים שהוכנו מביצים שלא בושלו. כדאי אפילו להיזהר מלאכול ביצה רכה, ביצה קשה שהצהוב שלה עדיין נוזלי מעט ואפילו ביצת עין שבושלה רק בצד אחד שלה. לגבי רכישת הביצים, פעמים רבות מציעים לציבור לקנות מגשי ביצים ללא חותמת או תאריך, וטוענים שמדובר בביצי משק. מומלץ להימנע מכך, שכן פעמים רבות ביצים אלה לא נשמרות בתנאי קירור נאותים והסיכוי שהן מכילות סלמונלה הוא גבוה יותר".

פרופ' אמיר מסר כי המחלקה למניעת זיהומים במרכז הרפואי מעייני הישועה דיווחה למשרד הבריאות על המקרה. ולדבריו, במקרים כאלה משרד הבריאות מתחיל בדרך כלל בבדיקה, שכוללת איתור המקור ממנו נרכשו הביצים ואיתור הספקים. לפני כארבעה חודשים זכור במעייני הישועה מקרה דומה, של כמה בני משפחה, שאכלו במסעדה במרכז הארץ ונדבקו כולם בחיידק הסלמונלה. לדברי גורמים בבית החולים, מדי פעם נצפים מקרים ספורדים של הידבקות במחלה, אולם הפעם מדובר בעשרה בני משפחה שכולם סובלים מאותם התסמינים, כך שהפעם מתייחסים למקרה זה כאל אירוע של ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully