וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים לא צפו בתיעוד הקטטה: והתוקפים שוחררו ממעצר ללא עונש

26.12.2017 / 8:24

מ', מנהל תחנת מוניות בכרמיאל, נקלע לקטטה עם קרוביו של עובד שפיטר, והתלונן במשטרה על תקיפה. הוא הציג סרטון המתעד את שאירע אך זומן לחקירה ונעצר בעצמו לאחר שנטען כי הוא התוקף. התיק נסגר מחוסר ראיות אך מ' ערער בטענה שהשוטרים לא צפו בסרטון

אתר רשמי

משטרת כרמיאל החליטה לפני כחודש לסגור מחוסר ראיות תיק שנפתח בעקבות תלונה על תקיפה, אף שלטענת המתלונן הוא העביר לידיה סרטון המתעד את הקטטה שבמהלכה שבר את אפו ונזקק לאשפוז במשך יומיים בבית החולים. מ', מנהל תחנת מוניות בכרמיאל, נקלע לקטטה לפני כשנה וחצי עם א', עובד בתחנה שנקלע לסכסוך עמו, ועם כמה מקרובי משפחתו. עו"ד דלית אלעד המייצגת את מ' בבקשת הערעור שהגיש על סגירת התיק, יחד עם עו"ד דוד בן ישי, טענה כי חוקרי המשטרה כלל לא צפו בתיעוד.

כמה חודשים קודם לכן קיבל לידיו מ' את ניהול התחנה לאחר שמנהלה הקודם הכניס אותה לחובות גדולים. הוא לא תיאר לעצמו שיגיע למסלול התנגשות חזיתי עם עובדיו, אך בנוסף לקשיים הכלכליים נאלץ מ' להתמודד גם עם בני משפחתו של המנהל הקודם שנשארו לעבוד במקום – ואלה הערימו עליו קשיים בניהול היומיומי של התחנה. א' אף נהג למחות על נסיעות שנקרא אליהן ולא היה מרוצה מביצוען והיה מקלל את מ' ברשת הקשר ומשפיל אותו לאזניהן של כלל עובדי התחנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד הקטטה במצלמות האבטחה של תחנת המוניות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב מסוים החליט מ' לפטר את א' וקרא לו למשרדו לשיחה שבה הודיע לו על כך. שעתיים לאחר מכן חזר א' אל התחנה כשהוא מלווה בקרובי משפחתו ואלה קראו למ' לצאת ולדבר עמם. מהר מאוד התפתחה השיחה לקטטה אלימה שתיעודה נחשף עתה לראשונה בוואלה! NEWS. מצלמות האבטחה בתחנה קלטו את קרוביו של א' תוקפים את מ' ומכים אותו עד שנגרמו לו חבלות בכל חלקי גופו ואפו נשבר.

בשארית כוחותיו הגיע מ' אל תחנת המשטרה בעיר כשהוא לוקח עמו עותק של צילומי האבטחה המתעדים את תקיפתו, דקה אחר דקה. היומנאי בתחנה שהבחין בחבלותיו עם הגעתו למקום שלח אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים זיו בצפת, שם החליטו הרופאים לאשפזו לצורך טיפול ומעקב למשך יומיים. לאחר שהשתחרר מבית החולים הגיע מ' בשנית לתחנה על מנת להגיש תלונה, אולם לטענתו השוטרים לא התעניינו בתיעוד שהציג. רק כעבור כמה ימים הוזמן לתת עדות בתחנה והשוטרים קיבלו ממנו את הסרטון.

מ' הסביר כי פעל מתוך הגנה עצמית אך השוטרים לא קיבלו את טענתו והוא הושאר במעצר למשך הלילה. כל תחנוניו של מ', שהיה צריך להגיע לניתוח, לא עזרו והוא בילה את הלילה בתחנה. למחרת הביאו השוטרים את מ' לבית המשפט בנצרת על מנת להאריך את מעצרו ביממה נוספת, ובמהלך הדיון התברר כי אלה לא צפו כלל בתיעוד הקטטה שהעביר להם. השופט הורה לחוקרי המשטרה לצפות בסרטון וא' שוחרר לביתו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

המשטרה: לאחר עיון נוסף בחומר הראיות הוחלט להמשיך בחקירה

עורכי הדין דלית אלעד ודוד בן ישי מסרו כי: "מדובר במקרה נוסף המבטא את אוזלת היד של משטרת ישראל בכל הקשור לעבירות בריונות ואלימות. מרשנו נפל קורבן לתקיפה חמורה אשר הביאה לאשפוזו בגין שברים באף, חבלות בגוף ונזקים נוספים". השניים הוסיפו עוד כי תקיפתו של מ' הייתה "נקמה" על כוונתו לפטר את א' וכי המשטרה "לא מיהרה לגבות את תלונתו ולקבל מידיו את סרטון האבטחה האמור, ואף הגדילה לעשות כאשר כשבוע מיום האירוע זימנה אותו לחקירה שבסופה מצא את עצמו מרשנו - הקורבן - עצור".

לדבריהם, "החקירה בעניין זה התנהלה במשך כשנה וחצי, כאשר לא נחקרו עדים מרכזיים שאת שמותיהם מסר מרשנו למשטרה, לא נבחן סרטון האבטחה ואף חלק מן החשודים בתיק לא נחקרו כלל. בימים אלה, לאחר כשנה וחצי קיבל מרשנו הודעה כי התיק נסגר מחוסר ראיות, עילת סגירה תמוהה במיוחד לאור תיעודן של העבירות בסרטון האבטחה, כאמור. ערר על סגירת התיק הוגש למשטרת ישראל".

ממחוז צפון של המשטרה נמסר: "מיד עם קבלת התלונות ההדדיות במשטרה, נפתחה חקירה ממנה עלה כי מדובר בתקיפה הדדית שבעקבותיה שני הצדדים נזקקו לטיפול רפואי. במסגרת החקירה שני הצדדים נעצרו וכלל לא עלתה טענה לפיה נקבע לאחד הצדדים מועד לניתוח בזמן המעצר. על אף שלא ערער עד כה על החלטת המשטרה לסגור את התיק תחילה, לאחר עיון נוסף בחומר הראיות הוחלט להוסיף ולחקור את המקרה. משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully