וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופות על גשרים וראשים ערופים: שיא במספר מקרי הרצח במקסיקו

25.12.2017 / 16:47

מנתוני משרד הפנים במדינה עולה כי השנה נחקרו 23,101 מקרי רצח, יותר מכל שנה אחרת מאז החל איסוף הנתונים ב-1997. זאת על אף הבטחת הנשיא לצמצם את אלימות קרטלי הסמים והכנופיות המשתוללת במדינה

מספר מקרי הרצח מקסיקו בשנה החולפת היה הגבוה ביותר מאז החל המעקב אחרי הנתונים – כך עולה מנתונים רשמיים במדינה. אלה מנחיתים מכה נוספת על הנשיא אנריקה פנה נייטו, שהבטיח להשתלט על אלימות קרטלי הסמים וכנופיות הפשע. לפי נתוני משרד הפנים, במהלך 11 החודשים האחרונים נפתחו 23,101 תיקי רצח, בהשוואה לשיא הקודם – 22,409 מקרים בכל 2011. המידע החל להיאסף ב-1997.

פנה נייטו נבחר בדצמבר 2012, אחרי שהבטיח לרסן את האלימות שהשתוללה תחת קודמו בתפקיד פליפה קלדרון. הוא הצליח להפחית את שיעורי הרצח במהלך השנתיים הראשונות לכהונתו, אבל אלו זינקו מאז בהדרגתיות.

בין המקרים הבולטים האחרונים היו בלוס קאבוס, אזור פופולרי בקרב תיירים, שם אותרו החודש ארבע גופות התלויות על גשרים. בספטמבר, אותרו שלוש גופות ערופות ראש ברחוב בעיר קסלפה שבמדינת ורקרוז, כשראשיהן ועליהם כובעי סומבררו הונחו לצדם.

גופות תלויות על גשר בלוס קאבוס, מקסיקו, דצמבר 2017. רויטרס
גופות על גשר בלוס קאבוס/רויטרס

שיעור הרצח במקסיקו – 18.7 מקרים על כל מאה אלף תושבים – עדיין נמוך יותר מאשר היה ב-2011, אז הוא הגיע כמעט ל-19.4. השיעור נמוך יותר גם בהשוואה למדינות אחרות באמריקה הלטינית. ב-2015, השנה האחרונה שבה התפרסמו נתוני האו"ם בנושא, שיעור הרצח בברזיל ובקולומביה היה 27 על כל מאה אלף תושבים, בהונדורס 64 ובאל סלבדור 109.

למרות זאת, כישלונו של הנשיא לעמוד בהבטחת הבחירות שלו פגעה בתמיכה במפלגת "המהפכה הממוסדת" מהמרכז הפוליטי, שעומדת בפני קרב קשה בבחירות הקרובות ביולי. נייטו אינו יכול להתמודד על כהונה נוספת, בהתאם לחוקה.

המועמד המוביל במרוץ, איש השמאל אנדרס מנואל לופז אוברדור, העלה אפשרות להעניק חנינה לחברי כנופיות במטרה לצמצם את האלימות המשתוללת, מבלי לפרט את תכניתו. עם זאת, האסטרטגיה הזו טומנת בחובה סכנה עבורו של ראש עיריית מקסיקו סיטי לשעבר, מאחר שלפי הסקרים, שני שלישים מהציבור מתנגדים למהלך הזה. רק רבע מהנשאלים הביעו תמיכה בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully