וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יצריחו את המלך: נבחרת ישראל בשחמט לא תשתתף באליפות בסעודיה

25.12.2017 / 11:28

סגן נשיא פדרציית השחמט העולמית אמר כי ריאד דחתה את בקשת הוויזות של שבעת השחקנים, על אף התקווה להשתתפות היסטורית באירוע שיתקיים השבוע. דובר הפדרציה בישראל: "המאמצים נמשכים"

צילום: רויטרס

(בווידאו: נסראללה מאשים את סעודיה בעידוד ישראל לתקוף את לבנון)

נבחרת השחמט של ישראל לא תשתתף באליפות העולם בערב הסעודית אחרי שבקשתה נדחתה – כך הודיע אתמול (ראשון) סגן נשיא איגוד פדרציית השחמט העולמי (FIDE) ישראל גלפר.

שבעה שחקנים ישראלים ביקשו אשרות כניסה לממשלה, לקראת התחרות, שתתחיל מחר ותימשך עד שבת, במה שעשויה הייתה להיות הפעם הראשונה שבה ריאד מארחת בפומבי אזרחים ישראלים. זאת מאחר שבאופן רשמי, ריאד אינה מכירה בישראל ולא מקיימת עמה קשרים.

סגן נשיא הפדרציה אמר כי התחרות תתקיים כסדרה על אף שלא הונפקו אשרות כניסה לשחקנים הישראלים. לא ברור אם גם משלחות נוספות יידחו, אך זו מקטאר מסרה כי ייתכן שהיא לא תקבל ויזות לנוכח המשבר בין שתי השכנות. המרכז לתקשורת בינלאומית של ערב הסעודית מסר כי יותר מ-180 שחקנים ישתתפו בתחרות, אך לא התייחס מפורשות למשלחת הישראלית או הקטארית.

משחק שחמט בכיכר רבין בתל אביב, 2010. רויטרס
משחק שחמט בכיכר רבין בתל אביב/רויטרס

דובר פדרציית השחמט בישראל, ליאור אייזנברג, אמר כי נמשכים המאמצים "מצד גורמים שונים" להבטיח את השתתפותם של השחקנים הישראלים. "זאת לא תחרות בינלאומית אם לא נותנים לשחקנים מכמה מדינות להשתתף", אמר. "לכל שחקן שחמט צריכה להיות הזכות להשתתף באירוע על בסיס כישוריו המקצועיים, ללא קשר לדרכון שלו, למקום שבו הוא הונפק או לחתימות עליו".

הוא הוסיף כי על FIDE להבטיח שהשחקנים הישראלים יוכלו להתחרות באירועים בינלאומיים וכי הפדרציה הישראלית שוקלת את כל האפשרויות – כולל נקיטת הליך משפטי וארגון תחרות בינלאומית בישראל עבור שחקנים שלא הורשו להיכנס לזו בערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully