וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור במסר לחג המולד: "אסור להתעלם מסבל מיליוני המהגרים"

במיסה שנשא בוותיקן, קרא פרנציסקוס למאמינים הקתולים לקבל בברכה את מיליוני האנשים שנאלצו לעזוב את ביתם מפניהם של "שליטים השופכים דם חפים מפשע". פרנציסקוס שם את סוגיית המהגרים במרכז כהונתו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: האפיפיור מבקר במיאנמר, בחודש שעבר)

האפיפיור פרנציסקוס קרא אתמול (ראשון) למאמינים הקתולים ברחבי העולם לא להתעלם מהסבל של מיליוני המהגרים ברחבי העולם במהלך המיסה לרגל חג המולד. מנהיג הכנסייה הקתולית, בן למהגרים איטלקים שהגיעו לארגנטינה, הפך את סוגיית המהגרים לאחד הנושאים החשובים ביותר מאז נבחר לתפקיד, ברקע המשברים הפוקדים את רחבי העולם.

הכס הקדוש השווה ואתם למריה ויוסף, כשהזכיר את הסיפור מהברית החדשה ולפיו הם נסעו מנצרת לבית לחם, אך לא מצאו מקום להישאר. לדבריו, מהגרים רבים נאלצים להימלט מאדמותיהם מפניהם של מנהיגים "שלא רואים בעיה בשפיכת דמם של חפים מפשע".

במיסה שנשא בבזיליקת פטר הקדוש בוותיקן, אמר האפיפיור בן ה-81 כי "אנחנו רואים את המסלולים שעשו מיליוני בני אדם, שלא בחרו לברוח, אלא סולקו מאדמותיהם והותירו מאחור את יקיריהם". הוא הדגיש כי הדת קובעת כי יש לקבל את פניהם של זרים בכל מקום.

מספר הפליטים ברחבי העולם חצה את ה-22 מיליון, כשהגל המשמעותי המרכזי כיום מגיע ממיאנמר. יותר מ-650 אלף פליטים מקרב הרוהינגיה המוסלמים נמלטו לבנגלדש בשל רדיפה שיטית של הרשויות נגדם, במה שמוגדר על ידי הקהילה הבינלאומית רצח עם.

האפיפיור פרנציסקוס מנשק פסל של תינוק במהלך מיסת חג המולד בוותיקן, 24 בדצמבר 2017. רויטרס
בן למהגרים בעצמו. האפיפיור מנשק פסל של תינוק בטקס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully