וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריבו של פוטין נרשם לבחירות לנשיאות: "אין לו תמיכה רחבה ברוסיה"

24.12.2017 / 14:42

נבלני אסף די חתימות כדי לפתוח בקמפיין רשמי, אך ועדת הבחירות המרכזית צפויה לפסול אותו מאחר שהורשע בהונאה. הוא איים כי תומכיו יחרימו את הבחירות במרץ אם ייאסר עליו להתחרות. "אני מועמד אמיתי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, אסף היום (ראשון) מספיק חתימות כדי להשתתף בבחירות בשנה הבאה, על אף שוועדת הבחירות המרכזית פסלה אותו מלהתמודד מול הנשיא ולדימיר פוטין. נבלני, בן 41, הוא אחד ממתנגדיו הבולטים ביותר של פוטין, שצפוי לזכות בקלות בכהונה נוספת במרץ ולהאריך את שלטונו בן 17 השנה.

נבלני, שנלחם שנים רבות בשחיתות בקרב האליטה הרוסית, קיבל 742 חתימות באסיפה שקיים במוסקבה, יותר מרף 500 החתימות הדרוש לפתיחת קמפיין. "אין תמיכה רחבה בפוטין ובשלטונו במדינה", אמר נבלני, שתיאר את עצמו כ"מועמד אמיתי" בבחירות ואיים כי תומכיו יחרימו את הבחירות אם ייאסר עליו להתמודד.

עתה זקוק נבלני לאישור רשמי של ועדת הבחירות המרכזית, אך זו הודיעה בעבר כי הוא פסול מלהתמודד בשל עונש מאסר על תנאי שהוטל עליו. לטענתו, המשפט שהתנהל נגדו היה ממניעים פוליטיים.

אלכסיי נבלני בכנס במוסקבה שבו אסף חתימות להתמודדות על נשיאות רוסיה, 24 בדצמבר 2017. רויטרס
נכלא כמה פעמים במהלך השנה. נבלני, היום/רויטרס

נבלני נכלא שלוש פעמים בשנה החולפת באשמת ארגון הפגנות לא חוקיות. לדבריו, הקרמלין מנסה לסכל שאיפותיו הפוליטיות. באוקטובר, בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע כי הרשעתו של נבלני בהונאה ב-2014 הייתה "שרירותית" וקרא למוסקבה לשלם לו פיצויים.

דמות נוספת שמתכננת להתחרות במרוץ היא יזם הנדל"ן סרגיי פולונסקי, שהורשע בהונאת משקיעים. גם הוא השיג היום מספיק תמיכה כדי לבקש את אישור ועדת הבחירות.

אתמול הבטיח ראש ממשלת רוסיה ומנהיג מפלגת השלטון "רוסיה מאוחדת", דימיטרי מדבדב, "לעשות כל שביכולתו" כדי להבטיח שפוטין בן ה-65 ינצח במרץ ויזכה בכהונה נוספת בת שש שנים, שלפי החוקה, תהיה גם האחרונה שלו. המפלגה הקומוניסטית, שסיימה במקום השני בבחירות לפרלמנט בשנה שעברה, הכריזה כי מועמדה לנשיאות יהיה פבל גרודינין.

מתמודדים נוספים הצפויים להתחרות בבחירות הן קסניה סובצ'ק, שאביה המנוח היה הבוס של פוטין בתחילת שנות ה-90, וכן העיתונאית יקטרינה גורדון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תומכי מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני במפגן תמיכה, בסנט פטרסבורג, רוסיה 24 בדצמבר 2017. רויטרס
הפגנת תמיכה בנבלני בסנט פטרסבורג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully