וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמנעה כניסתו לישראל של החלילן הרומני זמפיר

22.11.2002 / 7:01

משרד הפנים נימק: אין לו אישור עבודה; איגוד עולי רומניה ביקשו למנוע כניסתו בטענה שהוא עוסק בהכחשת השואה; ננסי ברנדס: לקחו מוסיקאי בעל שם עולמי והשפילו אותו בצורה בוטה

משרד הפנים מנע אמש מהחלילן הנודע ג'ורג' זמפיר מרומניה להיכנס לארץ לסדרת הופעות עם להקתו. בקול ישראל דווח כי מינהל האוכלוסין מסר כי אין להם אשרות עבודה. עוד נמסר כי התאחדות עולי רומניה ביקשה למנוע את כניסתו של המוסיקאי מרומניה בנימוק שהוא עוסק בהכחשת השואה בארצו.

ב"מעריב" דווח כי הגעתו של זמפיר לארץ התאפשרה לאחר שיושבה מחלוקת בין איגוד עולי רומניה לבין מפיקיו בארץ. איגוד העולים האשים את זמפיר בהתבטאויות שיש בהן הכחשת השואה ואיימו להפגין מול האולמות בהם יופיע. בעקבות סיכום שהושג בין יו"ר האיגוד, זאב שוורץ, ובין משרד אדם הפקות שהביא את זמפיר לארץ, ערך זמפיר מסיבת עיתונאים בבוקרשט ובה התנצל בפני כל מי שנפגע מדבריו.

בנוסף לזמפיר, נאסרה כניסתם של ארבעה ממפיקי הופעותיו, חברים של המוסיקאי ננסי ברנדס, שהגיעו לארץ כתיירים. "זו שערוריה שאין כדוגמתה", אמר ברנדס בתגובה, "לקחו מוסיקאי בעל שם עולמי והשפילו אותו בצורה בוטה. החרימו לו ולחבריי כסף ותעודות והודיעו להם שאלו יישלחו אליהם במועד מאוחר יותר. כשדרשנו הסבר, אמרו לנו שזו הוראה ישירה ממשרד הפנים. טענו שאין לו רשיון עבודה. אמנם לא השגנו את כל האישורים, אבל משרד הפנים היה בשביתה ולא היה לנו עם מי לדבר. נעשה הכל כדי להחזיר את זמפיר ארצה בזמן להופעות, אבל אחרי שקיבל כאן יחס כזה מי יודע אם יסכים לבוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully