וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאתר כוחות אויב ועמיד בגשם: נחשף הסמארטפון החדש שיסייע לצה"ל בשדה הקרב

24.12.2017 / 15:45

מפקדי המחלקות בזרוע היבשה צפויים לקבל בשנה הבאה את "שקד לחימה". המכשיר מוצפן נגד תקיפות סייבר ויאתר את מיקום כוחות צה"ל וכוחות האויב בזמן אמת. בנוסף, צפוי לסייע בתכנון משימות, ובעתיד ישולבו בו אפליקציות המיועדות ללחימת תת-קרקעית

צילום: דו"צ, עריכה: שניר דבוש

זרוע היבשה של צה"ל חשפה בשבוע שעבר את הטלפון החכם החדש של הכוחות המתמרנים במהלך אימון של חטיבת כפיר. המערכת, המכונה "שקד לחימה", היא חלק מכמה מערכות טכנולוגיות מתקדמות שהזרוע מפתחת כדי שיסייעו ללוחם החי"ר בשדה הקרב העתידי.

ערכת המערכת, השוקלת בסך הכול כחמישה קילוגרמים, מבוססת נכון לעכשיו על מכשיר מסוג סמסונג S8 שעבר הצפנה מפני תקיפות סייבר ובנוסף הוקשחה עמידותו בפני נפילות ותנאי מזג אוויר. בנוסף, המערכת כוללת מנשא מיוחד לגב, סוללות מתקדמות לפעילות ממושכת, שעון חכם שבו ניתן לראות נתונים בזמן אמת וכן מכשירי קשר, המאפשרים גלישה, שיחה והעברת נתונים במהלך תמרון.

שקד לחימה הטלפון החכם החדש של מפקדי מחלקות החי"ר. דובר צה"ל
"שקד לחימה", הטלפון החכם החדש של מפקדי המחלקות בחי"ר/דובר צה"ל
מפקדים עם שקד לחימה הטלפון החכם החדש של מפקדי מחלקות החי"ר. דובר צה"ל, דובר צה"ל
"ידידותי למשתמש ונוח לתפעול". המערכת, המבוססת על טלפון סמסונג/דובר צה"ל, דובר צה"ל

לפי החלטת צה"ל, המערכת תימסר לכל מפקדי המחלקות בחטיבות החי"ר בתום סדרת ניסויים בשנת 2018, ובשלב הבא היא תימסר גם למפקדי הכיתות.

"כל המערכות הקודמות היו הרבה יותר כבדות", אמר ראש ענף מערכות שליטה ובקרה ומאמנים בחטיבה הטכנולוגית של צה"ל, סא"ל אורן מצליח, המוביל את פיתוח המערכת החדשנית. "'שקד לחימה' יוכל לעבור בקלות ממפקד המחלקה ל'רץ' שלו לפני הסתערות או משימה מורכבת. בנינו אותו בצורה כזו".

לוחם עונד את הטלפון החכם החדש של מפקדי מחלקות החי"ר ומכוון רובה. דובר צה"ל
"יקצר משמעותית את נוהל הקרב". מערכת "שקד לחימה"/דובר צה"ל

האפליקציות בטלפון החכם יאפשרו למפקד המחלקה לקבל מידע מודיעיני בזמן אמת, כמו גם פקודות והתראות. בנוסף הן יאפשרו למפקד לתכנן את המשימות, לנתח שטח ולנווט, לגלות את מיקומי כוחות צה"ל בשטח ואת מיקום האויב, על מנת למנוע ירי דו צדדי.

חידוש נוסף הוא שעון חכם המחובר ישירות למכשיר, שיאפשר לו לקבל את מסלול ההתקדמות שלו בתמרון ונתונים חשובים נוספים תוך כדי הסתערות, כשקנה הרובה מופנה לעבר האויב.

לדברי סא"ל מצליח, מהנדס חשמל בהשכלתו, ההחלטה לבסס את המכשיר על טלפון סמסונג עם תכנת אנדרואיד, "נועדה להקל על המשתמש ועל תהליך ההכשרה. המכשיר הוא ידידותי למשתמש, עם אפליקציות מוכרות, והוא מאוד נוח לתפעול. אנחנו נתאים אפליקציות לפי הצורך בשטח, כולל ללחימה תת קרקעית".

מפקדים עם שקד לחימה הטלפון החכם החדש של מפקדי מחלקות החי"ר. דובר צה"ל
המערכת תימסר בהמשך גם למפקדי כיתות/דובר צה"ל

על יכולות הניווט והתכנון הוא הסביר כי "'שקד לחימה' יאפשר למפקד המחלקה לצלם תא שטח ולקבל את המידע המדויק עליו בזמן אמת, כמו האם ניתן לעבור בו עם נגמ"ש, מה הוא סוג השטח, האם יש בו בוץ. כולל מידע מודיעיני על האויב שנמצא ברדיוס שלו". זאת, לדבריו, על מנת לחסוך את שלב התכנון והעברת הפקודות מהמפקדים בגדוד.

"באותה צורה, הטלפון החכם יוכל להראות למ"כים שלו את התכנון של התמרון מנקודה לנקודה על גבי המכשיר, ולהסביר להם מה כל כיתה עושה. היום ההסבר הוא בעל פה או על גבי מפה קשיחה", הוסיף. "זה יקצר משמעותית את נוהל הקרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully