וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרים התינוק חסר העין הפך לסמל האחרון של הזוועות בסוריה

צלם בפרברי דמשק הנצורים תיעד את קרים, שאיבד את אחת מעיניו ואת אמו בהפגזה של המשטר. ברחבי העולם הצטרפו לקמפיין סולידריות למען הקורבן החף מפשע התורן שמייצג את החורבן במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

תמונה של תינוק סורי עם צלקת במקום שבו הייתה בעבר עינו השמאלית הציתה קמפיין סולידריות גלובלי, ואנשים מרחבי העולם פרסמו ברשתות החברתיות תמונות שלהם מכסים את אחת מעיניהם כאות הזדהות עם הסמל התורן והטרגי של החורבן האנושי בסוריה.

עמר אל-מוהיבני, צלם פרילנסר המתעד את המלחמה בסוריה, סיפר כי התמונה של התינוק קרים, שאיבד את עינו ואת אמו בהפצצות במזרח רוטה - אחד מפרבריה הנצורים של דמשק -לא מפסיקה לרדוף אותו. "התמונה שלו נחרטה במוחי", סיפר בשיחת טלפון רויטרס. "שמתי את העין שלי בעדשה והתחלתי לבכות כשראיתי את קרים דרך המצלמה. ידעתי שהסיפור שלו לא יעבור כמו היתר".

לקריאה נוספת בנושא
מדמם והמום: תמונתו של עומרן בן ה-5 היא סמל נוסף לחורבן בסוריה

קרים, תינוק סורי בן חודשיים שאיבד את עינו בהפצצה בפרברי דמשק, דצמבר 2017. AP
נקלט בעדשת המצלמה. התינוק קרים/AP

לפי האו"ם, כ-400 אלף תושבים הנצורים בפרבר שבשליטת המורדים עומדים בפני "קטסטרופה מוחלטת". זאת מאחר שמשלוחי הסיוע נחסמים בידי משטרו של בשאר אסד, שאינו מאפשר למאות אנשים הזקוקים לסיוע רפואי דחוף לעזוב את המובלעת.

נשיא סוריה, שכבש בשנתיים האחרונות את מרבית שטחה של המדינה בסיוע רוסיה, משתמש בטקטיקת המצור וההרעבה על כיסי התנגדות של המורדים באזור דמשק, במטרה להכניעם. הוועד הבינלאומי של הצלב האדום אמר השבוע כי המצב ההומניטרי במזרח רוטה הגיע "לנקודה קריטית", בשל סיוע מוגבל, מחסור חמור במזון ומחירי מזון מאמירים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הציוץ של סעד אל-חרירי

אל-מוהיבני, בן 28, צייץ בשבוע שעבר תמונה שלו מכסה אחת מעיניו, לצדו של קרים בן השנתיים, לצד ההאשטג #סולידריותעםקרים (#SolidarityWithKarim). רבים הביעו סולידריות עם הקמפיין, בהם ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי, שהעלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה שלו מכסה את עינו, והילדה הסורית בנה אל-עבד, שהפכה לסמל החורבן של חאלב כשצייצה מהעיר במהלך הקרבות העזים בה בשנה שעברה.

העיסוק בתינוק קרים יימשך עוד כמה ימים בודדים, והוא יישכח כמו ילדים רבים שעלו לכותרות במהלך הלחימה האכזרית בסוריה והתאדו לטובת הסיפור הבא - איילן כורדי, הילד הכורדי שטבע למוות במהלך מנוסת משפחתו לאירופה וגופתו נשטפה לחוף, עומראן דאקנש, שחולץ מההריסות מחאלב וסאהר, תינוקת בת חודש וחצי שגוועה מרעב.

אל-מוהיבני הכיר בכך, אבל הבטיח "להמשיך להראות את האמת" של הקורבנות החפים מפשע של המלחמה, שתיכנס בקרוב לשנתה השמינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully