וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאם הפעולות בשטחים: הפלסטיני הנכה לא נהרג מאש צה"ל

23.12.2017 / 12:48

אלוף מרדכי קרא לצלב האדום לשתף נתונים שברשותו מהפרות הסדר בשבוע שעבר בגבול עזה, שבמהלכן נהרג איברהים אבו תוריא, כדי להגיע לחקר האמת: "לא נמצא כל ביסוס לדיווחים השקריים"

צילום: רויטרס

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הודיע היום (שבת) כי הפלסטיני הנכה איברהים אבו תוריא שנהרג בשבוע שעבר בהפרות סדר בעזה לא מת מירי צה"ל, וקרא לצלב האדום לשתף נתונים שברשותו כדי להגיע לחקר האמת. בפוסט שפורסם ב"אלמונסק", עמוד הפייסבוק בערבית של המתפ"ש, כתב מרדכי "לשים סוף למסכת השקרים שמסיתה לאלימות".

"לאחרונה עלו טענות שצה"ל גרם למותו של איברהים אבו תוריא, שנהרג כאשר השתתף במהומות בגבול רצועת עזה. בניגוד לשיח ברשתות החברתיות ובתקשורת הפלסטינית, ולאחר תחקיר יסודי ומעמיק של צה"ל, אני מודיע בצורה ברורה שלא עלה מהתחקיר מידע שמצביע על כך שאיברהים אבו תוריא מת מירי חי של כוחות צה"ל. לא נמצא כל ביסוס לדיווחים השקריים על כך שצלף ירה ופגע בו באופן ישיר ומכוון", כתב מרדכי.

איברהים אבו תוריא בהפרות סדר בגבול רצועת עזה, 15 בדצמבר 2017. רויטרס
"ישנן יותר מידי שאלות ואי בהירויות סביב מותו". אבו תוריא בהפגנה ביום שישי שעבר/רויטרס

הוא הוסיף כי "לכן, פניתי לראש הצלב האדום, מר ז'ק דה מיו, וביקשתי ממנו לקבל את כל הנתונים והממצאים הקיימים - ובהם גם דוח האמבולנס שפינה את אבו תוריא, דוחות וממצאים של הרופאים בבתי החולים בעזה וכל נתון נוסף שקיים.

"בואו נשים סוף לחרושת השמועות, ההגזמות ומסכת השקרים שמלהטות את השיח ומסיתות לעוד אלימות", כתב מרדכי. לדבריו, "ישנן יותר מידי שאלות ואי בהירויות סביב מותו של אבו תוריא, ואנו מציעים להגיע לחקר האמת".

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
דובר צה"ל, האלוף יואב מרדכי  11 בנובמבר 2017. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"לשים סוף למסכת השקרים". מרדכי/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

אץמול התחדשו העימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים במוקדים שונים ברצועת עזה וברחבי הגדה, זאת לאחר שמנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר קרא לשוב למחאת יום הזעם בעקבות הכרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח בשעות הערב על שני הרוגים ועל יותר ממאה פצועים בעימותים לאורך גדר המערכת במרכז ובצפון רצועת עזה. על פי הדיווח בין הפצועים גם עיתונאים וצוותי רפואה ויותר ממאה מפגינים שהשתתפו בעימותים נפגעו משאיפת גז מדמיע.

בעזה, כוחות שהוזעקו לגדר הגבול החלו בפעולות לפיזור הפרות סדר שהתפתחו בשישה מוקדים, שבהן השתתפו כ-2,000 פלסטינים. כלי תקשורת פלסטינים טענו כי צה"ל הגיב באש חיה לעבר המפגינים, וכי צעיר פלסטיני בן 24 תושב בית חנון, זכאריה כרערנה, וגבר נוסף בן 30 משג'אעיה, מוחמד נביל מחיסן, נהרגו במהלך ההתנגשויות.

פלסטינים מתעמתים עם כוחות הביטחון בשכם במסגרת יום זעם נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל. 22 בדצמבר 2017. רויטרס
הפרות סדר בשכם, אתמול/רויטרס

ביהודה ושומרון החלו הפרות סדר בשמונה מוקדים שונים בהשתתפות כ-1,700 פלסטינים. מדובר צה"ל נמסר כי שישה מפגינים נפצעו באורח קל בעימותים, שכללו הבערת צמיגים, השלכת בקבוקי תבערה ויידוי אבנים. בגזרת יריחו החלו הפרות סדר במחסום ורד יריחו. הכוחות בשטח הפעילו אמצעים לפיזור הפגנות. התפרעויות נוספות פרצו באזור הבקעה ובבנימין.

במסגרת פנייתו לפלסטינים לחידוש המהומות, קרא מנהיג חמאס סינוואר לצאת לתהלוכות המוניות לנקודות החיכוך עם צה"ל כדי "להגן על ירושלים". רק יממה לפני כן נערכו הפגנות ברחבי השטחים שקיים פתח במסגרת "יום הזעם" שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully