וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: התובע הכללי הנחה לחקור אם אובמה סיכל פגיעה בחיזבאללה

רשת פוקס ניוז דיווחה כי ג'ף סשנז הורה לרשויות החוק לבחון את הדיווח שלפיו ממשלו של הנשיא הקודם סיכל מבצע נגד הארגון במסגרת ההסכם עם איראן. "זה נושא חשוב לביטחונם של האזרחים"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

התובע הכללי של ארצות הברית ג'ף סשנז הורה לרשויות החוק לחקור את הדיווח שלפיו הנשיא לשעבר ברק אובמה סיכל פגיעה בארגון חיזבאללה במסגרת ההסכם עם איראן - כך דיווחה הלילה (שבת) רשת פוקס ניוז. על פי הדיווח שפורסם השבוע באתר "פוליטיקו", ממשל אובמה סיכל מבצע של המנהל לאכיפת חוקי הסמים (DEA), בשיתוף סוכנויות אמריקניות נוספות, לסיכול מאמצי חיזבאללה להפיץ סמים ונשק ולהלבין כספים באמריקה הלטינית, על אדמת ארצות הברית ובאירופה.

"בעוד אני מקווה שהממשל הקודם לא הפריע לתפקוד סוכני ה-DEA, זה נושא שחשוב לביטחונם של האזרחים", מסר סשנז בהודעה כתובה. "אנחנו נבחן את הנושאים האלה ונתמוך באופן מלא בחקירת ארגונים אלימים של סחר בסמים".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה - החדר הסגלגל, הבית הלבן – אוגוסט 2014. GettyImages
"פירק באופן שיטתי את המבצע". אובמה בחדר הסגלגל/GettyImages

אנשי ה-DEA פעלו במסגרת מבצע נרחב שכונה "פרויקט קסנדרה" שהחל בשנת 2008 והתמקד באיסוף הוכחות להתרחבות פעילות חיזבאללה בתחומי הפשע המאורגן, הלבנת ההון וסחר בסמים ובנשק בהיקפים שנאמדו בכמיליארד דולר מדי שנה. במשך שמונה שנים פעלו אנשי הסוכנות ממטה חשאי בעיר צ'אנטילי שבמדינת וירג'יניה, הפעילו האזנות סתר ויצרו קשר עם מודיעים במדינות שונות כדי למפות את הרשת שהפעיל הארגון השיעי. 30 אנשי סוכנויות אמריקניות אחרות וסוכנויות במדינות נוספות לקחו חלק במבצע שהתחקה אחר נתיבי משלוח קוקאין מוונצואלה וממקסיקו ואחר כספים שהולבנו מממשלוחי מכוניות משומשות לבנין שבאפריקה; כולם שימשו למימון פעילות טרור של חיזבאללה ונקשרו לגורמים בכירים בתוך הארגון ואף באיראן.

אולם, עם כניסתו של ברק אובמה לבית הלבן חל שינוי ב"רוח המפקד" ובגיבוי שניתן מצד הממשל לפעילות "פרויקט קסנדרה". לדברי גורמים שהיו מעורבים במבצע, ושוחחו בעילום שם עם כתב "פוליטיקו" ג'וש מאייר, בכירים במשרד המשפטים ובמשרד האוצר פעלו לעכב ואף לדחות בקשות למעצרים, להטלת עיצומים כספיים ולהגשת כתבי אישום נגד חברי הרשת בשל מאמצי הבית הלבן ומחלקת המדינה מול טהראן לקראת הסכם הגרעין שנחתם לבסוף בשנת 2015.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום מול אלפי תומכים בביירות בירת לבנון, 11 באוקטובר 2016. רויטרס
קוקאין, הלבנת כספים ומשלוחי מכוניות לאפריקה. נסראללה/רויטרס

בין היתר הוזכר בכתבה כי בשנת 2010 אמר ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן, ששימש אז כיועץ הנשיא לענייני ביטחון המולדת ולוחמה בטרור, שיש צורך לחזק "גורמים מתונים" בקרב חיזבאללה. בנייר עמדה שחיבר בשנת 2008 טען ברנן כי כדי להביא לשינוי מגמה ביחסים עם איראן יש לפעול להטמעת חיזבאללה כשחקן במפה הפוליטית של לבנון.

לדברי דיוויד אשר, חוקר משרד ההגנה האמריקני המתמחה בניתוח העברות כספים בלתי חוקיים שהיה אחד השותפים להקמת וניהול "פרויקט קסנדרה", מהלכי ממשל אובמה היו בגדר "החלטה מערכתית על מדיניות". הוא הוסיף כי הרשויות בארצות הברית "פירקו באופן שיטתי את המבצע שזכה לתמיכה ולמשאבים רבים" וכי הדבר נעשה "בהוראה מגבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully