וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חתם על רפורמת המיסוי שהוביל: "המספרים ידברו בעד עצמם"

עמרי נחמיאס וסוכנויות הידיעות

22.12.2017 / 19:40

הנשיא האמריקני אישר את התכנית שאותה הבטיח עוד בקמפיין הבחירות שלו, שבמסגרתה יופחתו המסים בשיעור הגבוה ביותר זה 30 שנה. לפי הערכות, הרפורמה שנחשבת להישג גדול לרפובליקנים תביא לגרעון של טריליון דולרים בעשור הקרוב

אתר רשמי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם היום (שישי) על תכניתו לרפורמה מקיפה במערכת המיסוי האמריקנית, שתכלול הפחתות וקיצוצי מס לכל שכבות האוכלוסייה. לפני החתימה, טראמפ שיבח את הרפורמה ואת הקיצוצים במסים, והבטיח כי "המספרים ידברו בעד עצמם" בעתיד. החקיקה החדשה תאפשר קיצוצי מס נרחבים לתאגידים ולאזרחים מבוססים, והפחתות נמוכות יותר למעמד הביניים ולמשפחות בעלות הכנסה נמוכה.

בתום החתימה הציע טראמפ את העט שבו השתמש לעיתונאים שנכחו בחדר בנימוק ש"רבים מכם עבדתם מאוד קשה ובצורה הוגנת". זאת, בניגוד למסורת שהתקבעה לפיה נהוג שאת העטים שבהם משתמש הנשיא מעניקים למי שמשתתף בטקס החתימה. אולם, בגלל שארגנו את הטקס בהתראה קצרה לא נכח איש מלבד הנשיא בחדר. "אני אוהב במיוחד את הצלמים ואת מחזיקי הבום", הוסיף הנשיא כשהוא פונה לצוותי התקשורת. בהמשך כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "95% מהאמריקנים ישלמו פחות מסים, או לכל הגרוע אותו שיעור (אבל רובם הרבה פחות). הדמוקרטים רק רוצים להעלות את המסים שלכם!".

תחילה, היה אמור טראמפ לחכות ל-1 בינואר, אך שינה את דעתו ולבסוף החתימה התבצעה היום. מדובר ברפורמה הכוללת הראשונה שנעשית במערכת המיסוי בארצות הברית מאז 1986, אך בניגוד לטענת טראמפ, לא מדובר ברפורמה שבה יהיו קיצוצי המס הגדולים ביותר בתולדות המדינה. מבחינה פוליטית, מדובר בהישג החקיקה הראשון של הרפובליקנים בקדנציה הנוכחית של טראמפ.

עוד בנושא
הישג לטראמפ: הסנאט אישר את רפורמת המס של הנשיא
קיצוץ במס החברות, ביטול מס הירושה: רפורמת המס של טראמפ
רפורמת המס של טראמפ: האם תשפיע על יוקר המחייה בישראל?

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חותם על הרפורמה במערכת המיסוי. 22 בדצמבר 2017. AP
טראמפ מיד לאחר החתימה על רפורמת המיסוי בבית הלבן, היום/AP

הסנאט האמריקני אישר את רפורמת המס שקידם טראמפ בתחילת החודש. מדובר במהלך מוצלח לרפובליקנים לאחר שניסיונות אחרים להעביר חוקים ושינויים משמעותיים בסנאט, כמו למשל ביטול רפורמת הבריאות "אובמה קר", לא צלחו את הקונגרס. לפי הערכות רשמית בארצות הברית, הרפורמה תגדיל את הגרעון הממשלתי בסכום ענק של יותר מטריליון דולר בעשר השנים הקרובות.

מאז קמפיין הבחירות הבטיח טראמפ להביא לקיצוצי מסים ולרפורמה שתפשט את אופן מילוי הדוחות, שנחשב למסורבל ומאלץ אמריקנים רבים להשתמש בחברות ייעוץ לשם כך. ההישג הגדול של טראמפ הוא גם בכך שהצליח לרתום את המפלגה הרפובליקנית, שבאופן מסורתי מתנגדת להעלאת הגרעון הממשלתי, לתמוך ברפורמה שלפי הערכות תגדיל אותו באופן משמעותי.

(עדכון ראשון: 18:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully