וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: נתניהו יחל לשלם מס על שירותי אחזקה במעון הפרטי

21.12.2017 / 19:43

בעקבות עתירה שהוגשה לבית המשפט, הודיעה המדינה כי מעתה ייחשבו ההוצאות בביתו של ראש הממשלה בקיסריה "טובת הנאה מידי המעסיק" החייבות במס. הוצאות הקשורות ישירות לתפקידו של נתניהו יהיו עדיין פטורות ממס

בית משפחת נתניהו בקיסריה, פברואר 2015. שלומי גבאי
מעון נתניהו בקיסריה/שלומי גבאי

המדינה הודיעה היום (חמישי) לבג"ץ כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחיל לשלם מס על הוצאות הכרוכות באחזקת המעון הפרטי שלו בקיסריה. התגובה התקבלה במסגרת עתירה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר, ובה נטען כי יש לראות במימון של המדינה טובת הנאה החייבת במס.

לפי המדינה, עד היום התפיסה הייתה כי יש לממן את הוצאות המעון ככל שהן קשורות במילוי תפקידו של ראש הממשלה, וזאת כדי לאפשר תפקוד רציף. בפועל, מומנו כל הוצאות אחזקת המעון הפרטי למעט הוצאות ההשבחה.

ואולם, עתה, בעקבות העתירה נגד המצב, הודיעה הפרקליטות כי יש לראות בהוצאות המעון "טובות הנאה הניתנות מידי המעסיק (המדינה, א"ס)", ולפיכך, על משפחת נתניהו לשלם עליהן מס הכנסה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
נתניהו/ראובן קסטרו

בהודעה מטעם המדינה נכתב כי הוצאות אחזקת המעון אינן "מקשה אחת", וכי הוצאות הקשורות לאחזקת המעון הנובעות ישירות מתפקדיו של נתניהו כראש ממשלה יהיו פטורות ממס.

עו"ד שחר בן מאיר מתח בתגובה ביקורת על עמדת היועץ המשפטי לממשלה בעבר. "זו עמדה שונה לחלוטין מהעמדה של היועץ המשפטי שנמסרה לי לפני כשנה ולפיה ראש הממשלה לא חייב במס ושבגינה הגשתי בג"ץ", אמר. "תמוה בעיני מדוע היועמ"ש מראש ניסה לפטור את ראש הממשלה מתשלום מס בניגוד לעמדת אנשי המקצוע כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully