וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ההצבעה על חוק ההמלצות: "יש עתיד" ביטלה אירוע הצדעה למשטרה בכנסת

בעקבות ההצבעה על החוק שנועד לאסור על פרסום המלצות המשטרה, ביקש ח"כ מיקי לוי לבטל אירוע הצדעה שתוכנן להתקיים במקביל במשכן במעמד המפכ"ל, לצד יום דיונים מיוחד בוועדות. גורמים בכנסת: "צעד תמוה, נראה כמו סיבוב של יש עתיד על המשטרה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

סיעת "יש עתיד" ביטלה אירוע הצדעה למשטרת ישראל בכנסת בגלל ההצבעות על חוק ההמלצות אף שהכנסת תכננה לאשר את קיומו באופן חריג במקביל לדיוני המליאה - כך נודע לוואלה! NEWS. ח"כ מיקי לוי פנה הבוקר (חמישי) למזכירות הכנסת וביקש לבטל את האירוע תוך שהוא מציין בין היתר את ימי הדיון וההצבעה המרתוניים והאינטנסיביים המתכוננים על החוק בשבוע הבא כסיבה מרכזית לבקשתו. עם זאת, דיוני הוועדות שתוכננו לאותו היום, שבהם אמור להשתתף גם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, עשויים להתקיים כמתוכנן.

חוק ההמלצות השנוי במחלוקת נועד לאסור על פרסום המלצות המשטרה ויזם אותו ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) שצפוי להיכנס בקרוב לתפקידו כיו"ר הקואליציה. אמסלם הוביל את החוק בתקיפות בשבועות האחרונים, במסע שכלל גם לא מעט השתלחויות וביקורת על צמרת המשטרה, ובמיוחד של העומד בראשה - מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. בתזמון מעניין, על רקע נאום ההמלצות של נתניהו ובדיוק כשחוק ההמלצות יגיע לקריאה שניה ושלישית במליאה, הכנסת הייתה אמורה לקיים יום הצדעה מיוחד למשטרת ישראל, ואורח הכבוד שהוזמן אליו היה לא אחר מאלשיך.

מלבד אלשיך, באירוע המרכזי בכנסת אמורים היו להשתתף גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. ארדן, השר הממונה על המשטרה, הסתייג אתמול מההשתלחויות של ראש הממשלה בצמרת המשטרה, ואמר שהוא "לא שלם עם האמירות והסגנון". יחד עם אלשיך, ארדן מתנגד לחוק גם בנוסחו המרוכך והוא נעדר מההצבעות עליו עד כה במליאת הכנסת. אלא שהאירוע בוטל באופן מפתיע על ידי "יש עתיד", ובכנסת מתחו על כך ביקורת: "מדובר בצעד תמוה", אמרו גורמים במשכן. "נראה שיש עתיד מנסה לעשות סיבוב על גבם של השוטרים".

ישיבת סיעה יש עתיד, 29 במאי 2017. נועם מושקוביץ
ישיבת סיעת יש עתיד/נועם מושקוביץ

בכנסת לא נהוג לקיים דיונים בוועדות או כינוסים במקביל לדיוני המליאה. הדיון על חוק ההמלצות יתחיל ביום שני הקרוב, אך צפוי להימשך גם ליום שלישי, ולכן עלתה שאלה איך יהיה ניתן לקיים את יום ההצדעה במקביל לדיוני המליאה. "יש עתיד" הודיעה כי תפנה לאדלשטיין בבקשה שלא לבטל את יום ההצדעה בתמורה להתחייבות שלא להפתיע במהלכו את חברי הקואליציה עם ההצבעה על חוק ההמלצות, אך כנראה נסוגה מכך והעדיפה לבטל את האירוע.

יום ההצדעה המתוכנן כלל דיונים בוועדות הכנסת שאליהם הוזמנו גורמים בכירים במשטרה. המפכ"ל היה צפוי לקחת חלק יחד עם השר ארדן בדיון בוועדת הפנים, שבראשה, כנראה, עדיין ישב אמסלם, ועדת העבודה הייתה אמורה לדון בהקמת "יחידת חקירות ארצית לתאונות עבודה" ובוועדת המדע והטכנולוגיה תוכנן דיון על "שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בשירות המשטרה". כל זאת, בזמן שבמליאה היו אמורים חברי הכנסת לדון במליאה בחוק ההמלצות הנפיץ, שכבר כמעט ויצר משבר קואליציוני, ונועד, במקור, למנוע את פרסום המלצות המשטרה בעניינו של ראש הממשלה, עד שנתניהו החריג את עצמו מהחוק בתחילת החודש לאור הביקורת הציבורית.

חרף ביטול היום המיוחד, הדיון בחוק ההמלצות צפוי להימשך יומיים שלמים, לאחר שהאופוזיציה פנתה אתמול ליו"ר הכנסת עם הצעה ל"דיון פרלמנטרי ראוי": במקום שהקואליציה תפעיל את סעיף 98 לתקנון הכנסת - שכופה על האופוזיציה סדרי דיון מיוחדים שרק במסגרתם יוכלו לדון או להצביע על הצעת החוק - האופוזיציה תמשוך חלק ניכר מ-1,275 ההסתייגויות שהוגשו לחוק כך שהדיון יימשך לכל היותר 45 שעות. עם זאת, האופוזיציה יכולה להחליט בכל שלב במהלך הדיון ארוך שהיא מקיימת את ההצבעה תוך זמן קצר, ולנסות להביך את הקואליציה בגיוס רוב.

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה בועדה לזכויות האישה בכנסת. נועם מושקוביץ,
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בכנסת/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully