וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון חירום בכנסת על מכת הכלבת: "שר החקלאות חייב לנו תשובות"

20.12.2017 / 18:45

בעקבות תיעוד 67 מקרי כלבת בצפון מתחילת השנה, יזמה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. לוי-אבקסיס האשימה את שר החקלאות אריאל בהתעלמות - ובמשרד החקלאות מפנים אצבע מאשימה לרשות הטבע והגנים. שני תנים משתוללים נצפו בצפון הארץ

צילום: ערוץ הכנסת, צלמי וואלה!News, עריכה: שניר דבוש

ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים דיון חירום בהתפרצות מחלת הכלבת באזור העמקים - כך הודיע היום (רביעי) יו"ר הוועדה איתן כבל (המחנה הציוני). הדיון צפוי להתקיים ביום שני הקרוב בעקבות אבחון 67 מקרי כלבת ברחבי הארץ מתחילת 2017, עלייה של יותר מפי שניים לעומת השנה שעברה. שר החקלאות אורי אריאל זומן לדיון, אך אינו חייב להגיע אליו.

יוזמת הדיון, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס מתחה ביקורת על אריאל, שטרם התייחס לנושא. "לא מתקבל על הדעת שיש זינוק של מעל ל-100% בהתפרצות המחלה מאז השנה שעברה וקולו של שר החקלאות עדיין לא נשמע, על אף שמדובר בסכנת חיים", אמרה לוואלה! NEWS לוי-אבקסיס. "הוא לא הגיע לפגוש את התושבים ולא סיפק להם פתרונות בשטח, אז אני לפחות מקווה שהוא ימצא זמן להגיע לוועדת הכלכלה לדיון החשוב הזה. נראה כי יש לו הרבה תשובות לספק לנו ואני מתכוונת לדרוש אותן". בצל הדברים, התגלו הערב שני תנים החשודים כנגועים בכלבת בקיבוץ הזורע ובמושב מגן שאול. התנים טרם נלכדו.

עוד בוואלה! NEWS:
יו"ר הקואליציה החדש: ח"כ דוד אמסלם יחליף את דוד ביטן
אישה הרה כבת 50 לקתה בזיהום – ומתה בבית החולים שיבא
כ-800 פלסטינים התעמתו עם כוחות הביטחון בגדה וברצועת עזה

תן חוצה את גבול ירדן ישראל. אופיר בן-חמו, מערכת וואלה! NEWS
משרד החקלאות מפנה את האצבע המאשימה נגד רשות הטבע והגנים. תן שחצה את גדר הגבול מירדן לישראל, החודש/מערכת וואלה! NEWS, אופיר בן-חמו

לצד הביקורת נגד משרד החקלאות, הפנה היום מנהל מחוז העמקים במשרד, ד"ר נתי גלבוע, אצבע מאשימה כלפי רשות הטבע והגנים לגבי חלקה במשבר. לטענתו הרשות ניסתה ליצור "פתרון קסם" והצמידה פקח לנזקי החקלאות לכל מועצה - שתממן המועצה עצמה לצד החקלאים. "מתקיים בחקלאים הרצחת וגם ירשת", כתב ד"ר גלבוע במכתב לראשי הרשויות בצפון. "חיות הבר פוגעות בחקלאים בשדה ורשות הטבע והגנים פוגעת להם בכיס.

"בשבועות האחרונים התפוצצה לכולנו בפנים בועת מגפת הכלבת בכל אזור העמקים. איך? מדוע? הרי יש פקח לנזקי חקלאות שכל תפקידו לכאורה לצמצם ולשלוט באוכלוסיית חיות הבר", האשים גלבוע. "האם הפקחים ביצעו זאת – ברור שלא, אי לכך אני פונה אליכם בבקשה לחשב מחדש את הדרך והמסלול. הדרך בה הנכם הולכים מוטעית ולא מביאה לתוצאות המצופות, בבקשה אל תוסיפו לממן פקח זה מכיס החקלאים ומתקציב המועצה. זה לא עוזר אלא רק מחריף את הבעיה כי הפקח שומר על חיות הבר ולא מצמצם אותם".

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה: "הפקחים עליהם כותב מר גלבוע ואשר משרד החקלאות לא מממן הם הגורם העיקרי שפועל מול החקלאים על מנת לצמצם את הנזקים. רשות הטבע והגנים ממונה על הגנת חיית הבר אבל רגישה מאד לנזקי אדם. התפרצות התנים והכלבים המשוטטים כמו גם מינים אחרים היא תוצאה ישירה של השפעות אדם. נחיצות הפקחים מוכחת ע"י ראשי המועצות שנרתמו לעזור לחקלאים שלהם ויחד עם רשות הטבע והגנים מממנים את עבודתם. צר לנו שמנהל מחוז עמקים במשרד החקלאות לא קשוב אליהם ולא מכיר את המהלכים המשותפים אותם המשרד שלו מוביל איתנו לטיפול בחוסר הסניטציה. בשולי הדברים נציין שניקיון השטח הפתוח הוא אחריות הגורם המזהם וכדאי שמר גלבוע יבין את מצב החקלאים ויסייע להם במקום שקשה להם, במקום לקלקל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בהלת התנים הגיעה לשכונת בבלי. אבי כהן
67 מקרי כלבת מתחילת השנה. תן בפארק הירקון בתל אביב/אבי כהן

"משרד החקלאות פועל באופן מאומץ למזעור מחלת הכלבת", נמסר בהודעה מטעם המשרד. "בתוך כך תגבור הצוותים הווטרינריים באזור ונשלחה ניידת מהשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות לטובת תגבור החיסונים לכלבים, חתולים ובעלי חיים ביתיים באיזור ההתפרצות ומתן חיסוני 'דחף', חיסונים חוזרים לכלבים שכבר מחוסנים להגברת אפקטיביות החיסון".

"במקביל נעשות פעולות לדילול אוכלוסיית התנים על ידי רשות הטבע והגנים והכפלת כמות הפיתיונות המפוזרים גם מחוץ לגבולות איזור התפרצות המחלה, שמקורה ככל הנראה מנגיף אלים יותר כלפי תנים ושועלים שהגיע למדינת ישראל ממדינות שכנות, כגון ירדן". עוד נמסר כי המשרד "מפעיל מעבדת כלבת מתקדמת שהוכרה בשנה האחרונה כמרכז ייחוס של ארגון בריאות בעלי חיים בינלאומי (OIE) המעניקה לאזרחי מדינת ישראל שירותי אבחון, עורכת בדיקות ללא כל עלות ופתוחה 24 שעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully