וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממלחמת אזרחים: נשיא הונדורס הכריז ניצחון חרף טענות להונאה

20.12.2017 / 9:58

חואן אורלנדו הרננדס הצהיר כי זכה בכהונה שנייה, על אף שיריבו סלבדור נסראללה וארגון מדינות אמריקה קראו לבחירות חוזרות. "זאת הונאה בוטה", אמר מנהיג האופוזיציה, שהזהיר בביקור בארה"ב מפני החרפת המשבר שבו נהרגו יותר מ-20 איש

נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס, 18 בדצמבר 2017. רויטרס
קורא לקבל את "רצון העם". נשיא הונדורס הרננדס/רויטרס

נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס הכריז אתמול (שלישי) על זכייתו בכהונה נוספת, על אף קריאות מצד יריבו ומדינות האזור לעריכת בחירות חדשות בעקבות טענות לזיופים והפגנות אלימות, שגבו את חייהם של יותר מ-20 בני אדם, נגד התוצאות השנויות במחלוקת.

זאת הייתה הפעם הראשונה שבה הרננדס מתייחס לנושא מאז ועדת הבחירות הודיעה בראשון כי הוא ניצח בבחירות שהתקיימו ב-26 בנובמבר. לפי הוועדה, ספירה חוזרת של חלק מהקולות לא שינו את התוצאה לטובת יריבו, מגיש הטלוויזיה לשעבר סלבדור נסראללה.

הרננדס, בעל ברית של ארצות הברית, אמר בנאום ששודר בטלוויזיה כי קבלת רצון העם תביא ל"שלום, הרמוניה ושגשוג" במדינה הענייה שבמרכז אמריקה. "כאזרח וכנשיא הנבחר של כל אזרחי הונדורס, אני מקבל בענווה את רצון העם", אמר הרננדס השמרן, שמנהל מבצע צבאי נגד כנופיות הפשע האלימות במדינה. "כל מה שנותר לעשות הוא להקשיב לרצון העם שהתבטא בחופשיות.

לקריאה נוספת בנושא
הונדורס: מועמד האופוזיציה סלבדור נסראללה מוביל בבחירות לנשיאות

סלבדור נסראללה, מועמד האופוזיציה בהונדורס, בנאום בארה"ב, 19 בדצמבר 2017. רויטרס
קורא בארה"ב לא להכיר בממשלה. מנהיג האופוזיציה נסראללה/רויטרס

נסראללה, מנגד, קרא לבחירות חוזרות, שיפוקחו על ידי משקיפים בינלאומיים. לדבריו, הרננדס מתעקש לאחוז בצורה לא חוקית בשלטון אחרי "הונאת בחירות בוטה". מגיש הטלוויזיה לשעבר, שמוביל קואליציית מרכז-שמאל, אמר את הדברים במהלך ביקורו בוושינגטון, שם הוא נפגש עם מזכ"ל ארגון מדינות אמריקה OAS, לואיס אלמגרו, ועם בכיר במחלקת המדינה.

הוא הזהיר כי הונדורס נמצאת בסכנה להתדרדר למלחמת אזרחים והוסיף כי הוא מחפש פתרון למשבר בדרכי שלום ומשא ומתן. נסראללה דחק בוושינגטון לעצור את הסיוע להונדורס ולא להכיר בתוצאות הבחירות עד להצבעה חדשה. ביום שני קראה מחלקת המדינה לכל הצדדים במדינה, הסובלת מאחד משיעורי הרצח הגבוהים ביותר בעולם, להעלות את טענותיהם נגד התוצאות דרך הליך רשמי עוד השבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מפגין אוחז באבן במהלך עימותים בבירת הונדורס, טגוסיגלפה, 18 בדצמבר 2017. רויטרס
מפגין אוחז באבן במהלך עימותים בבירת הונדורס, טגוסיגלפה, 18 בדצמבר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully