וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג: מסדר כנפיים של חיל האוויר הוקדם בגלל צום עשרה בטבת

19.12.2017 / 9:50

לראשונה הוקדם טקס סיום קורס טיס מיום חמישי, שבו נערך במשך שנים, ליום רביעי, בעקבות הצום. באופן מסורתי, המסדר הוא שיאו של השבוע המסכם בקורס היוקרתי. דובר צה"ל: "רוצים לאפשר לצמים לקחת חלק"

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניב מעוז

מסדר סיום קורס הטיס, המתקיים תמיד ביום חמישי, ייערך בשבוע הבא לראשונה ביום רביעי, בעקבות צום עשרה בטבת. עריכת מסדרי הכנפיים בימי חמישי של סוף "תקופה" - שליש שנה (בעשורים קודמים) או מחציתה - היא מסורת בחיל האוויר. ביומיים שלפני המסדר נערכים אירועים המובילים אליו - חשיפת דרגות הסגן של הבוגרים, חזרה כללית וארוחת ערב חגיגית של צוותי האוויר החדשים עם מפקד החיל. המסדר ביום חמישי הוא שיאו של השבוע המסכם בקורס היוקרתי ביותר בצה"ל ולאחריו יוצאים הטייסים והנווטים הטריים לחופשת סוף השבוע, לפני התייצבות בטייסות.

אין בידי דובר צה"ל נתונים על שינוי בתאריכי הסיום של קורסי קצינים ומפקדים אחרים, מחוץ לחיל האוויר, כדי להתאימם למועדים דתיים. חיל האוויר גם נמנע מלספק נתונים על מספר בוגרי קורס טיס 175 שהצהירו כי בכוונתם לצום בעשרה בטבת. ממילא, מספר המסיימים הדתיים לא היה ידוע לפני שנה, כאשר ראש להק אוויר במטה החיל החליט על השינוי. פקודת מטכ"ל מתירה לחיילים הרוצים בכך לצום בעשרה בטבת וכן בצום גדליה, בתענית אסתר ובי"ז בתמוז, מעלות השחר עד לאחר שקיעת השמש. החיילים הצמים משוחררים מכל פעילות.

טקס סיום קורס טיס- מסדר כנפיים 29 ביוני 2017. דובר צה"ל
שיאו של השבוע המסכם. מסדר כנפיים/דובר צה"ל

בדף הסבר שפרסמה הרבנות הצבאית באתר אכ"א נאמר שלמרות היתר הצום על חיילים להשתתף באימון שנקבע לקראת פעילות מבצעית ו"לצום במידת האפשר". באימון רגיל אוסרת הרבנות הצבאית אף על השתתפות מפקד שבהיעדרו יתבטל האימון. מנתוני דובר צה"ל לא ברור אם הצבא מבחין בין חיל האוויר לבין חילות אחרים, בסוגיית התאמת הלוח הצבאי לדתי, אך מפירסומי הרבנות הצבאית עולה כי היא מבחינה בין חיילים ממוצא ספרדי לבין חיילים ממוצא אשכנזי. "חיילים ספרדים צריכים להחמיר", קובעת הרבנות הצבאית בתשובה לקושיה עצמית, בעניין תורנות שמירה לאחר תחילת הצום. "חיילים אשכנזים יכולים להקל יותר".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "טקס סיום קורס טיס מתקיים מדי .שנה בשבוע האחרון של חודש דצמבר. במהלך חודש נובמבר 2016, בעת אישור התוכניות לשנת 2017, התברר כי יום חמישי הוא צום עשרה בטבת. לכן הוחלט להקדים ביום אחד בלבד את המסדר בכדי לאפשר לאורחים שצמים ביום זה, לבוגרים ולמשתתפי הטקס שצמים לקחת חלק באירועי הסיום באופן מלא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
"מדמיון ליכולת": בוגרי קורס 147 קיבלו את כנפי הטיס בתום שלוש שנות הכשרה. בני בן סימון
מספר החיילים שהצהירו כי בכוונתם לצום לא ידוע. מסדר כנפיים/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully