וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנה של נתניהו לראש ממשלת הודו: מתקן התפלה בשווי 400 אלף שקל

19.12.2017 / 14:40

לוואלה! NEWS נודע כי לקראת ביקורו של נתניהו בהודו משרד החוץ רכש את רכב ההתפלה שבו נהג עם מודי לאחר הליכה משותפת במים של חוף אולגה, ולהעניקו במתנה לראש הממשלה. "הכוונה היא להעצים את האימפקט של הביקור"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייסע בחודש הבא להודו, ויתארח אצל ראש הממשלה נרנדרה מודי, חצי שנה אחרי המסע המוצלח של האחרון בישראל. נתניהו העניק אז למודי קבלת פנים של מלך, וליווה אותו בכל צעד ושעל. זכורה לטובה במיוחד התמונה של השניים משתכשכים במי הים בחוף גבעת אולגה, בעודם נהנים מתצוגת תכלית של רכב התפלת מים משוכלל תוצרת ישראל. את התמונה שלהם יחפים בחוף, העניק נתניהו למודי בסוף הביקור, למזכרת, ואף הזכיר את האירוע בנאומו האחרון בעצרת הכללית של האו"ם. כעת מתברר שהוא מתכוון לשחזר את הרגע ההוא גם בביקור הגומלין, שכן אחת המתנות שהוא ייקח איתו להודו – הוא אותו מכשיר נייד להתפלה.

לוואלה! NEWS נודע כי משרד החוץ החליט לרכוש את המתקן המשוכלל, שעלותו כ-390 אלף שקלים, ולהעניק אותו במתנה למודי או לגורם בכיר אחר במהלך הביקור בהודו. המערכת, מתקן המכונה "גל-מובייל", היא בעצם מכונת טיהור והתפלה שמותקנת על רכבי 4X4, המסוגלים להגיע לאזורים מרוחקים ומנותקים ולספק מי שתייה מותפלים ליותר מ-22 אלף בני אדם ביום. ועדת המכרזים במשרד החוץ אישרה באחרונה את בקשת הפטור ממכרז, ובכך נסללה הדרך לרכישת המכשיר ושיגורו, יחד עם ראש הממשלה, לניו דלהי.

ביקור ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי- ביקור עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחוף אולגה, רכב התפלת מים 6 ביולי 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקור ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי- ביקור עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחוף אולגה, רכב התפלת מים 6 ביולי 2017/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"בעקבות החשיפה העצומה במהלך הביקור אשר הדגישה את הנכסיות הישראלית להודו בתחומי החדשנות והמים – שני תחומים מרכזיים אשר יאפיינו את ביקור הגומלין של ראש הממשלה בהודו – הוחלט לרכוש את המכשיר ולהעניק אותו לגורם רלוונטי בהודו מתוך כוונה להעצים את האימפקט הציבורי, המדיני והכלכלי של הביקור", נכתב בחוות הדעת המקצועית של אגף אסיה במשרד החוץ שהוגשה לצורך ההתקשרות, שמציינת שיש למכשיר של "גל-מובייל" "רלוונטיות בלעדית".

לביקור נתניהו בהודו צפויה להתלוות משלחת אנשי עסקים, ובמשרד החוץ מקווים שחברות ישראליות נוספות שעוסקות בהתפלה ומים יצטרפו לביקור. "ישנן חברות ישראליות אחרות שכבר פועלות בהודו אך בשוק עצום זה ודאי יש מקום לכניסת חברות נוספות", נכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ביקור ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי- ביקור עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחוף אולגה, רכב התפלת מים 6 ביולי 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקור ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי- ביקור עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחוף אולגה, רכב התפלת מים 6 ביולי 2017/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

משרד החוץ כבר רכש בשנים האחרונות מכשירים דומים והעניק אותם במתנה לאיי מרשל ופפואה ניו גינאה במסגרת סוכנות הסיוע הבינלאומי של ישראל, והמערכת – שמספקת מי שתייה לאוכלוסייה באזורי ספר עם קשיי נגישות – מתאימה במיוחד להודו. מים, חקלאות וחדשנות היו הנושאים המרכזיים על סדר היום במהלך ביקורו של מודי בישראל, שהיה הראשון אי פעם של ראש ממשלה הודי בישראל, וצפויים לתפוס מקום מרכזי גם בביקור הגומלין של נתניהו בחודש ינואר. נתניהו יהיה ראש הממשלה השני שמבקר בהודו, כמעט 15 שנה אחרי ביקורו של אריאל שרון בספטמבר 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully