וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: יותר מ-60 הרוגים בעימותים בין קבוצות אתניות

18.12.2017 / 15:44

סבב אלימות נוסף פרץ במחוז אורומו, הסמוך לגבול סומליה, בין הקבוצה האתנית המקומית לבין סומלים אתניים. לא ברור מה גרם לפרוץ העימותים, אך אלו החלו לאחר שחיילים הרגו 16 מפגינים

מהגרים אתיופים בני אורומו עוזבים את מחנה הפליטים בקאלה, צרפת, 24 באוקטובר 2016. רויטרס
מחאה של פליטים מקרב האורומו במחנה בצרפת/רויטרס

לפחות 61 בני אדם נהרגו בעימותים בין קבוצות אתניות שונות במחוז אורומיה באתיופיה – כך מסרו היום (שני ) גורמים רשמיים. זאת אחרי סבב האלימות האחרון שחשף שוב את חוסר היציבות שממנו סובל המחוז שחווה הפגנות מחאה אלימות ב-2015 וב-2016.

דובר המחוז אדיסו ארגה קיטסה אמר כי החל מיום חמישי, נהרגו 29 איש מקרב האורומו על ידי חמושים סומלים בשני אזורים במחוז. כנקמה, חמושים מקרב האורומו הרגו 32 סומלים אתניים באזור אחר במחוז, שם הם הסתתרו אחרי סבב קודם של אלימות. "אנחנו פועלים להבאת האחראים לצדק", מסר הדובר.

עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון, בישופטו, אורומיה, אתיופיה, 2 באוקטובר 2016. מתוך טוויטר, צילום מסך
מאות נהרגו. ההפגנה במחוז אורומו, בשנה שעברה/צילום מסך, מתוך טוויטר

הסיבה לפרוץ סבב האלימות האחרון לא ידוע, אך הוא החל אחרי ש-16 איש מקרב האורומו נהרגו בירי של חיילים שניסו לפזר הפגנה בעיירה סלנקו. "אנחנו לא יודעים מי שלח את הצבא, זאת פעולה לא חוקית ומבצעיה צריכים להיענש", אמר נשיא המחוז למה מגרסה.

העיומתים צפויים לעורר מחדש את החשש מפני המצב הביטחוני באתיופיה, הכלכלה הגדולה ביותר באזור ובעלת ברית חשובה של המערב.

דבריו של נשיא המחוז מדגימים גם את הפילוג בקרב האליטה השלטת, מאז המהומות במחוז בשנתיים הקודמות, שבהן נהרגו מאות בני אדם. בעקות המהומות, הטילה ממשלה מצב חירום שנמשך תשעה חודשים, עד לאוגוסט האחרון. המחאה החלה בעקבות תכנית לפיתוח הבירה אדיס אבבה על חשבון שטחים במחוז, והיא התפתחה להבעת זעם על הדיכוי הפוליטי במדינה ועל הפרת זכויות אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully