וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון תצביע מחר על הצעת מצרים לבטל ההכרה בירושלים כבירה

17.12.2017 / 20:45

גורמים דיפלומטיים מסרו ל"רויטרס" כי ההצבעה על ההצעה שצפויה קהיר להגיש, תתקיים מחר, בצל הערכות כי ארה"ב תפיל אותה בזכות הווטו שלה באו"ם. ההצעה קובעת כי יש לבטל כל החלטה הסותרת החלטות קודמות של האו"ם בנושא ירושלים

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שניר דבוש

(מהומות בסוף השבוע במזרח ירושלים כחלק מהמחאה על הצהרתו של טראמפ בנושא מעמדה של העיר)

מועצת הביטחון של האו"ם תקיים מחר הצבעה על הצעה שתגיש מצרים, ולפיה יש לבטל את ההכרה האמריקנית במעמדה של ירושלים כבירת ישראל מכיוון שזו עומדת בסתירה להחלטות קודמות של המועצה - כך דיווחה הערב (ראשון) סוכנות הידיעות "רויטרס" מפי גורמים דיפלומטיים. אמש דווח כי טיוטת הצעת ההחלטה שמנסחת מצרים, קובע כי יש לבטל כל החלטה בנושא מעמדה של ירושלים הסותרת החלטות קודמות של המועצה.

דיון במועצת הביטחון של האו"ם על הכרת ארה"ב בירושלים, 8 בדצמבר 2017. רויטרס
דיון במועצת הביטחון בעניין ההכרה בירושלים כבירת ישראל, לפני כשבועיים/רויטרס

טיוטת ההצעה, שנוסחה הראשוני דווח ברויטרס והופץ ל-15 המדינות החברות במועצת הביטחון, לא ציינה במפורש את ארצות הברית או את הצהרתו של הנשיא דונלד טראמפ בתחילת החודש על הכרה במעמדה של ירושלים ועל כוונתו להעביר אליה את שגרירות ארצו. לפי הדיווח, בנוסח ההחלטה נכתב עוד כי "על כל המדינות להימנע מהצבת משלחות דיפלומטיות בירושלים" ו"לפעול על פי החלטותיה הקודמות של מועצת הביטחון ולא להכיר בפעולות או בצעדים העומדים בסתירה אליהן".

גורמים דיפלומטיים העריכו כי ארצות הברית תשתמש בזכות הווטו שלה במועצת הביטחון כדי להפיל את ההצעה. אולם, לטענת הגורמים זו זכתה לתמיכה רחבה בקרב המדינות החברות. אמש תקף שגריר ישראל באו"ם דני דנון את ההצעה ואמר כי היא לא "תשנה את המציאות הברורה לפיה ירושלים היא בירת ישראל מאז ומתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully