וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סעודיה עצרה מיליארדר פלסטיני כדי ללחוץ על מלך ירדן בסוגיית י-ם"

17.12.2017 / 18:00

סביח אל-מסרי, שנחשב לאיש העסקים החשוב ביותר בעמאן, נחקר על ידי הרשויות בתום ביקור עסקים. לפי כמה גורמים, היה זה ניסיון כושל של סעודיה למנוע מעבדאללה להגיע לכינוס על ירושלים בטורקיה. אל-מסרי צפוי לעזוב את הממלכה בקרוב

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: ארדואן בכינוס באיסטנבול)

המיליארדר הפלסטיני ואיש העסקים הבכיר ביותר בירדן סביח אל-מסרי נעצר בערב הסעודית אך הוא צפוי לעזוב את הממלכה בקרוב – כך מסרו היום (ראשון) גורמים המקורבים למשפחתו של אל-מסרי. לפי אותם גורמים, הוא נעצר ביום שלישי האחרון, שעות לפני שתכנן להמריא מהממלכה בתום פגישות עסקיות שקיים בחברות שבבעלותו.

מעצרו של המיליארדר, שמגיע לאחר הטיהור של האליטה הסעודית בהיקף חסר תקדים, גרם להלם בקרב חוג אנשי העסקים בירדן ובשטחים הפלסטיניים, שם הוא השקיע כספים רבים. אל-מסרי, המחזיק באזרחות סעודית, הוא גם יו"ר הבנק הערבי שבעמאן, אחד המוסדות הפיננסיים הגדולים ביותר במזרח התיכון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומד בראש הבנק הערבי בעמאן. אל-מסרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשויות בריאד לא הגיבו לדיווחים על מעצרו וחקירתו, אך גורמים פוליטיים אמרו כי ייתכן שהממלכה השתמשו בו במטרה להפעיל לחץ על עבדאללה מלך ירדן שלא להשתתף בפסגה האסלאמית באיסטנבול, שדנה בהכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל. עם זאת, המלך, שביקר בתקיפות את החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ, נכח בוועידה בסופו של דבר. בריאד, לעומת עמאן, שמרו על קו מתון יותר ושלחו רק נציג בדרג שר לפסגה.

"הוא היה בדרכו לנמל התעופה ואז הם אמרו לו להישאר במקומו ואספו אותו", אמר אחד הגורמים, שביקש לשמור על עילום שם. הוא ביטל את השתתפותו בארוחת ערב שתוכננה להתקיים למחרת בעמאן, יחד עם חברי הדירקטוריון של הבנק ושותפים עסקיים אחרים.

הגורמים אמרו כי מקורביו של המיליארדר הזהירו אותו מפני הגעה לבירת ערב הסעודית לאחר גל המעצרים בחודש שעבר. "הוא נשאל על עסקיו ועל שותפיו", אמר אחד הגורמים, שסירב לפרט או לאשר שהוא אכן נעצר. גורם המקורב למשפחה אמר אתמול כי "על אף שהוא מוגבל מלעזוב את המדינה, לא הוגש נגדו כתב אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully