וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאם פעולות הממשלה בשטחים החדש: תא"ל במיל' כמיל אבו-רוקון

17.12.2017 / 16:40

אבו-רוקון כיהן בעבר כסגן מפקד היחידה ומילא שורת תפקידים בכירים בשורותיה. בשנת 2010 מונה לראש יחידת המעברים במשרד הביטחון. הוא ייכנס לתפקיד לאחר יום העצמאות ויועלה לדרגת אלוף. המתפ"ש הנוכחי אלוף מרדכי יפרוש מהשירות

כמיל אבו-רוקון שימונה לתפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים. דנה שרגא, משרד הביטחון, משרד הביטחון
כיהן בעבר בשורת תפקידים בכירים ביחידת המתפ"ש. אבו-רוקון/משרד הביטחון, דנה שרגא, משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום (ראשון) כי בתום התייעצות עם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט החליט למנות את תת-אלוף (במיל') כמיל אבו-רוקון למתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש). עם חזרתו לשירות ומינויו, לאחר יום העצמאות בחודש אפריל, יועלה אבו-רוקון לדרגת אלוף ויחליף את המתפ"ש הנוכחי, אלוף יואב מרדכי. אבו-רוקון, תושב עוספיה בן 58, הוא בן העדה הדרוזית, נשוי ואב לשלושה ובעל תואר ראשון במזרח תיכון ותואר שני ביחסים בינלאומיים.

אבו-רוקון שירת במערכת הביטחון ב-40 השנים האחרונות במגוון רחב של תפקידים במנהל האזרחי. בין היתר מילא את תפקיד מושל טול כרם, מפקד יחידת התאום והקישור (מת"ק) לעזה וראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון. בשנת 2002 הועלה אבו-רוקון לדרגת תא"ל וכיהן כסגן מתאם הפעולות בשטחים. בשנת 2007 השתחרר מצה"ל אך כעבור כשנה נקרא אבו-רוקון חזרה לשירות בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" והתמנה בשנית לסגן מתאם הפעולות בשטחים. בשנת 2010 מונה לעמוד בראש רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון (רמי"ם), שאחראית על מעברי הגבול ארז וכרם שלום ברצועת עזה ועל המעברים לאורך קו התפר בגדה המערבית.

טקס חתימה על הסכם אספקת חשמל בין ישראל לרשות הפלסטינית, 10 ביולי 2017. יוסי וויס, חברת החשמל, חברת חשמל
אלוף מרדכי/חברת חשמל, יוסי וויס, חברת החשמל

השר ליברמן בירך על מינויו של אבו-רוקון וכינה אותו "אחד המומחים הגדולים במדינת ישראל לזירה הפלסטינית". ליברמן הוסיף כי התרשם מאוד מ"ידיעותיו ומניסיונו בניהול מערכות גדולות בתפקידו הנוכחי כראש רשות המעברים במשרד הביטחון" וכי הוא "סבור שאין מתאים ממנו לתפקיד החשוב והרגיש כל כך, בעת הזאת". ליברמן הוסיף כי המתפ"ש הפורש אלוף מרדכי הוא "נכס אסטרטגי למדינת ישראל" וכי "גם לאחר שיסיים את תפקידו אני בטוח שמדינת ישראל תמשיך להיעזר בכישוריו הייחודיים". מרדכי ימשיך לכהן בתפקידו עד לאחר יום העצמאות ויסיים כהונה של יותר מארבע שנים בתור המתפ"ש – ו-36 שנים בשירות מערכת הביטחון.

השייח מואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, בירך אף הוא על מינויו של אבו-רוקון וביקש "לברך את שר הביטחון ואת הרמטכ"ל" על קידומו במה שכינה "תקופה רגישה ביחסי ישראל והפלסטינים". לדברי טריף, "ניסיונו הצבאי העשיר של תא"ל אבו-רוקון מוכיח כי מדובר במינוי הנכון בזמן הנכון של קצין מוערך לתפקיד חשוב. אני מאחל לו בהצלחה בתפקידו החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully