וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי טיס עם הילה זוהרת: התכנית הסודית של הפנטגון לחקר עב"מים

בניו יורק טיימס דווח כי משרד ההגנה האמריקני הפעיל את התכנית לבקשת סנאטור דמוקרטי בין 2007 ל-2012, אך למרות ההצהרות, זו נמשכת גם כיום. בין היתר, נקלטו שני טייסים שעקבו אחרי כלי טיס שפלט אור במהירות רבה: "יש צי שלם"

תיעוד של טייסי קרב עוקבים אחרי כלי טיס בלתי-מזוהה

הפנטגון ניהל תכנית סודית במשך חמש שנים לחקר עב"מים וקיומם של חייזרים - כך דיווח היום (שבת) הניו יורק טיימס. התכנית פעלה בין 2007 ל-2012 לבקשתו של הסנאטור הדמוקרטי לשעבר הארי ריד, והוקצו לה 22 מיליון דולר מתוך תקציב הגנה.

לפי משרד ההגנה, התכנית הסתיימה כבר וכן גם המימון אליה. עם זאת, לפי הדיווח בניו יורק טיימס, שהתבסס על גורמים רשמיים בפנטגון, על ריאיונות עם משתתפי התכנית ועל חומרים שהגיעו לידי העיתון, המיזם החשאי עדיין פועל וכך גם חקירת "מפגשים" חריגים שדווחו על ידי אנשי צבא. עוד דווח כי חלק מהתכנית עדיין מסווג.

התכנית, שאותה ניסה הפנטגון להסתיר בין 600 מיליארד הדולר השנתיים בתקציבו, נוהלה על ידי קצין המודיעין הצבאי לואיס אליזונדו, בקומה החמישית באגף C של הפנטגון, עמוק בתוך המבנה הסבוך.

לקריאה נוספת בנושא
האם נאס"א הסתירה מאיתנו עב"מים כל הזמן הזה?

כלי טיס בלתי-מזוהה שנקלט על ידי מטוס קרב אמריקני. הפנטגון, אתר רשמי
לא ברור מתי התרחשה התקרית. כלי הטיס שפלט "הילה זוהרת"/אתר רשמי, הפנטגון

בין "המפגשים" שנחקרים בתכנית היה תקרית שהתרחשה ב-2004 לחופי סן דייגו, כששני טייסים של הצי ניהלו מרדף אחרי "עצם אליפטי לבן" בגודל של מטוס מסחרי.

בתקרית אחרת, שתיעודה פורסם בניו יורק טיימס, עוקב מטוס קרב של הצי אחרי כלי טיס "הפולט הילה זוהרת במהירות גבוהה ומסתובב עם התקדמותו". שני הטייסים נשמעים אומרים: "יש צי שלם שלהם". עם זאת, לא ברור מתי התקרית הזו התרחשה.

ריד, הסנאטור לשעבר מטעם מדינת נבאדה שהיה אז מנהיג הרוב הדמוקרטי, אמר כי הוא גאה בתכנית שקידם, חרף הגיחוך שעיסוק של חבר קונגרס בסוגיה הקשורה בדרך כלל לחובבי תיאוריות קונספירציה עשוי לעורר.

"אני לא מובך, או מתבייש או מצטער על זה", אמר לניו יורק טיימס. "אני חושב שזה אחד הדברים הטובים ביותר שעשיתי בשירותיי בקונגרס. עשיתי משהו שאיש לא עשה קודם לכן".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
הפנטגון האמריקני, וושינגטון הבירה, ארצות הברית. AP
התכנית נוהלה עמוק בתוך המבנה. הפנטגון/AP

מרבית התקציב של התכנית הלך לחברה לחקר החלל בבעלות המיליארדר והיזם רוברט ביגלו, חבר ותיק של ריד, שהיה אז מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט. ביגלו, שעובד כיום עם נאס"א על פיתוח כלי טיס שבהם יוכלו אנשים מן השורה לטוס לחלל, אמר בריאיון שהעניק בחודש מאי לרשת CBS כי הוא משוכנע בקיומם של חיזרים, שלדבריו ביקרו בכדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully