וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: ניצח בפלורידה, מחכה לוושינגטון

27.11.2000 / 2:38

מזכירת המדינה של פלורידה הודיעה הלילה רשמית כי בתום ספירת הקולות הידנית גבר ג'ורג' וו. בוש על סגן הנשיא גור בפער של 537 קולות; גור אינו מתכוון לוותר - יערער לבית המשפט העליון; מוקדם יותר נדחתה בקשת מחוז פאלם ביץ' להאריך את המועד לסיום הספירה עד מחר

ג'ורג' וו. בוש זכה בבחירות במדינת פלורידה בתום הספירה הידנית בפער של 537 קולות על פני סגן הנשיא גור, ויקבל את 25 האלקטורים של המדינה המבטיחים לו את נשיאות ארה"ב - כך הודיעה הלילה מזכירת המדינה של מדינת פלורידה, קתרין האריס.

התוצאות שפורסמו הלילה הן עדיין לא ההכרזה הגורלית על נשיא חדש. את ההכרזה לא יזכו לשמוע תושבי ארצות הברית עד שיוכרעו כל התביעות והעתירות שהגישו שני המועמדים לבתי המשפט וכל ההליכים המשפטיים יסתיימו.

האריס החליטה להתעלם מתוצאות הספירה החוזרת בפאלם ביץ', שכן המחוז לא הצליח לסיים את הספירה הידנית במועד שנקבע, ולהתחשב בתוצאות הספירה הממוחשבת החוזרת שנערכה לפני שבועיים.
ועדת הבחירות בפלורידה דחתה את בקשת מחוז פאלם ביץ' להמתין עם התוצאות עד תום הספירה הידנית במחוז, מחר בבוקר.

במטה גור הבהירו הלילה כי הם עומדים לערער על התוצאות ואמרו כי מבחינתם זו אינה סוף המערכה והם ימשיכו להאבק עד שימוצו כל ההליכים שיבטיחו ספירה הוגנת ושלמה של קולות המצביעים במדינת פלורידה. מיד בתום ההודעתה של האריס פנה המועמד הדמוקרטי לסגן הנשיא, ג'ו ליברמן לאומה והודיע כי הם יערערו על תוצאות ההצבעה שאינ מדויקת ושלמה.

בוש צפוי למשוך את העתירה שהגיש נגד ההחלטה לספירה ידנית לבית המשפט העליון בוושינגטון הבירה. במסגרת המגמה במחנה הרפובליקני להפעיל לחץ על סגן הנשיא גור להכיר בהפסד, אמור בוש להקים סביבו צוות ולהתחיל לתפקד כנשיא נבחר.


ההחלטה מעניקה לבוש את 25 האלקטורים של מדינת פלורידה ו-271 אלקטורים בסיכום כללי, שמבטיחים, אם עירעור הדמוקרטים לא ישנה זאת, לבוש את הבית הלבן.

בעוד שבועיים יערך כינוס האלקטורים שיצביעו רשמית על הנשיא הבא. לגור כעת יש רק 255 אלקטורים, כשהוא מוביל בשתי מדינות שעדיין לא הוכרעו: ניו מקסיקו ואורגון. עם יזכה גור בשתי המדינות הללו הוא יגיע ל-267 אלקטורים. במצב זה ינסו הדמוקרטים להפעיל לחץ על האלקטורים הרפובליקנים לשנות את הצבעתם בכנס האלקטורים בטיעון שגור זכה בלמעלה מרבע מיליון קולות יותר מבוש בסיכום הכללי. אם לפחות שני אלקטורים ישנו את הצבעתם - צפוייה דרמה נוספת.
בכל מקרה, ב-20 בינואר יעזוב הנשיא קלינטון את הבית הלבן ואחד משני המועמדים יתפוס את הכסא בחדר הסגלגל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully