וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מזהירה: ייתכן שרוסיה מנסה לנתק את מדינות המערב מהאינטרנט

ראש מטה ההגנה הבריטי הזהיר כי כלי שיט רוסיים מסתובבים באזור הכבלים התת-ימיים באוקיינוס האטלנטי במטרה לפגוע בהם. המשמעות: נזק לתקשורת הבינלאומית ולמסחר יומי בהיקף עצום

ולדימיר פוטין, דצמבר 2017. רויטרס
כבר ניתק את חצי האי קרים. פוטין/רויטרס

ייתכן שרוסיה מתכננת לנתק כבלים תת-ימיים החיוניים למסחר הבינלאומי ולאינטרנט – כך הזהיר ראש מטה ההגנה הבריטי, סטיוארט פיץ'. על פי האזהרה, רוסיה עלולה להוות איום על בריטניה ועל חברות ברית נאט"ו, וכן על התקשורת הבינלאומית בכללה.

ספינות רוסיות נצפות לעתים קרובות בקרבת הכבלים האטלנטיים שדרכם מתבצעת התקשורת בין ארצות הברית לאירופה ולכל שאר היבשות. פיץ', שמונה בספטמבר האחרון ליו"ר הוועידה הצבאית של ברית נאט"ו, אמר כי מדובר בחלק ממאמצה של רוסיה לפיתוח לוחמה בלתי קונבנציונלית. לדבריו, על בריטניה ובנות בריתה לשדרג את הציים הימיים שלהם ולהשוותם לזה הרוסי כדי להתמודד עם האיום.

לפני כשבועיים פורסם דוח שלפיו 97% מהתקשורת העולמית וכעשרה טריליון דולרים בהעברות עסקיות יומיות מועברים דרך כבלים תת-ימיים. בדוח צוטטו גורמים מודיעיניים אמריקניים שאמרו כי צוללות הרוסיות "פועלות באגרסיביות" ליד הכבלים האטלנטיים. עוד נכתב כי לאחר שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים ב-2013, היא החלה בניתוק הכבלים שחיברו אותו לשאר העולם.

למרות האזהרות, ייתכן שכלי השיט הרוסיים שוטטו באזור הכבלים לשם ציתות מודיעיני, כפי שעושים האמריקנים והבריטים זה זמן רב, ולא לשם פגיעה בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully