וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: מחבל מתאבד התחפש לשוטר - והרג 18 בפיגוע התאבדות

14.12.2017 / 19:00

המחבל חדר לאקדמיה לשוטרים בבירה מוגדישו, הצטופף בין שורת שוטרים שערכו תרגול והתפוצץ. עוד 20 שוטרים נפצעו, בהם באורח קשה. א-שבאב קיבל אחריות לפיגוע, שאירע חודשיים לאחר שיותר מ-500 איש נהרגו בפיצוץ משאית תופת

לפחות 18 בני אדם נהרגו היום (חמישי) בפיגוע התאבדות באקדמיה לשוטרים בבירת סומליה, מוגדישו – כך הודיעו הרשויות במדינה. הארגון א-שבאב, המסונף לאל-קאעדה, קיבל אחריות על המתקפה, שבה מחבל שלבש מדי שוטר התפוצץ במתחם. עוד 20 שוטרים נפצעו, חלק מהם באורח קשה.

המחבל, שנשא חומרי נפץ על גופו, חדר לאקדמיה למשטרה ופגע בשוטרים שערכו חזרות לקראת יום המשטרה של סומליה, שיצוין ב-20 בדצמבר. הוא הצטרף לשורה של שוטרים בטרם פוצץ את חומר הנפץ מתחת לחולצתו. לפי הרשויות, הוא התפוצץ אחרי שהבין כי נוכחותו העלתה חשד בקרב קבוצת השוטרים.

א-שבאב נוהג להוציא לפועל פיגועים בבתי מלון, במחסומים ובאתרים מרכזיים נוספים במוגדישו. הארגון הואשם באחריות לפיצוץ משאית התופת באוקטובר, שבו נהרגו 512 איש. היה זה הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות המדינה ואחד הקטלניים ביותר בעולם אי-פעם.

א-שבאב הוא הארגון האסלאמי הקיצוני הקטלני ביותר באפריקה, וארצות הברית הגבירה את תקיפותיה נגדו מאז שהנשיא דונלד טראמפ אישר את הרחבת הסמכות של הצבא לפגוע בארגון. מאז תחילת השנה, מל"טים אמריקניים תקפו את הארגון לפחות 32 פעם.

זירת פיגוע באקדמיה לשוטרים במוגדישו, סומליה, 14 בדצמבר 2017. AP
זירת הפיגוע במוגדישו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully